2021. november 25., csütörtök

Gránátalma likőr




Apukám kertjében áll egy pár éves gránátalmafa, ami idén hozott először termést, elég sokat, több mint 30 db-ot. Nagyon megörültünk neki, ilyet nem is láttunk még Magyarországon, mármint hogy itthon teremne. Sajnos még egy kicsit kellett volna érniük, nőniük, de jött az ősz.....
Ezek felhasználásával készítettem ezt a saját ötletből ízesített, finom különleges ízű likőrt, azoknak a gyümölcslikőröknek a mintájára, amelyek a blogomon vannak már. (A Receptböngészőben az Italok alatt megtalálható több fajta is.)

Három héttel ezelőtt kezdtem a gránátalma szemek pálinkába való áztatását, most elkészült a likőr. Ha kedvet kap valaki hozzá, az ünnepekig még pont elkészülhet....

Hozzávalók: 2,5 dl jó minőségű szilvapálinka (vagy vodka), 2 db gránátalma a saját termésből (vásároltból 1 db, mert azok nagyobbak), 1 csillagánizs, egy fél fahéjrúd, 1,5 dl víz, 6 dkg vaníliás cukor.

Elkészítése:
A pálinkába beáztattam a gránátalma magokat és a fűszereket, jól lezártam az üveget, majd a spájzban tároltam, és naponta kicsit megrázogattam.
Aztán mikor letelt az idő leszűrtem, a vizet felforraltam a cukorral, és hagytam kihűlni. Mikor  lehűlt hozzáöntöttem a pálinkához, megkevertem, még egyszer átszűrtem apró lyukú szűrőn, és mehetett a hűtőbe, hogy az ízek összeérjenek, és már lehetett is vele koccintani....

A víz és cukor aránya ízléstől függően módosítható.

Rögtön amint beleöntöttem a magokat a pálinkába....

...és közelebbről

15-20 perc múlva már ilyen szépen elszíneződött a pálinka

3 hét múlva, a pálinka leszűrése előtt


Figyelemmel kísérhetjük a nyár közepétől, ahogy a kertben növekedtek az almák

A virágzó gránátalmafa még július elején....

...és egy virágja közelebbről

Augusztus végén, még növekedtek az almák a fán

Október végén már ládában sorakoznak....




12 megjegyzés:

  1. Nagyon szép termés és ötletes likőr, szívesen koccintanék vele. 😉

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Zsuzsa, szívesen megkínálnálak vele 😉!

      Törlés
  2. Csodálatos a fa, és a virágja is nagyon szép. A termése meg pláne. Nagyon finom itókát készítettél, szívesen megkóstolnám.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, finom lett az itóka, veled is szívesen koccintanék 😉.

      Törlés
  3. Milyen jó, hogy ilyen szép gránátalma termés lett. Ötletesen használtad fel. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Iza, nagyon örültünk a szép termésnek. Szerintem is jó választás volt ez a likőr 😉.

      Törlés
  4. Édesapád elvarázsolt kertjében hogy milyen csodák vannak? Nagyon finom lehet ez az itóka!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük Éva, az itóka finom lett, téged is szívesen megkínálnálak vele 😉.

      Törlés
  5. Szemet gyönyörködtető a fa és a termése is. Nagyon ötletes a recepted, szép színe van a likőrnek, és abban is biztos vagyok, hogy nagyon finom. Váljék egészségetekre.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Éva, nagyon jól sikerült a likőr. A fa idén nagyon szép lett. Virágzott már más években is, de belőle termés csak idén lett.

      Törlés
  6. Milyen szép nagy és egészséges termések. Igazi finom nőies itókát készítettél belőle. Viszem a receptet, jó lesz az ünnepekre.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea, finom, már fogyogat 😉. Kellemes készülődést neked is!

      Törlés