2021. szeptember 30., csütörtök

Fordított mandulás szilvatorta









Az újság lapja, ahol megjelent a sütemény receptje (kattintással olvasható méretű lesz)

A hozzávalók, ha esetleg nehezen olvasható a képen
a töltelékhez: 10 dkg vaj, 20 dkg barna cukor, 1 evőkanál méz, 6-8 szem szilva, 5 dkg mandula,
a tésztához: 20 dkg sima liszt, 10 dkg mandulaliszt, 1 teáskanál sütőpor, 3/4 kiskanál szódabikarbóna, 1/2 teáskanál só, 10 dkg vaj, 20 dkg kristálycukor, 2 tojás, 1 pohár tejföl, 1 vaníliás cukor, 1/2 teáskanál mandulakivonat (ez utóbbi opcionális).


Ennek a finom süteménynek a receptjét az ingyenes Óbuda újságban láttam meg, ahol minden számban egy receptet is közzétesznek. Nagyon ritkán készítek el ezekből valamit, de most ez nagyon megtetszett. Gyorsan megsütöttem, hisz lassan itt a szilvaszezon vége. Hogy miért torta a neve?.... nem tudom, szerintem inkább sütemény, de mindegy is, fő hogy nagyon finom, főleg a karamellizált, gyümölcsös és roppanó mandulás alja, vagyis a teteje 😊.

Kis változással készült, kevesebb sót, cukrot (sajnos barna nem volt itthon) és több sütőport tettem bele, plusz még fahéjat is. Mandulalisztet sem szoktam használni, ezt sima liszttel pótoltam. Ezektől függetlenül nagyon finomra sikerült.
Itt alább a saját hozzávalóimat is leírom, egy 21 cm-es négyzet alakú formához.

Hozzávalók nálam, egy 21x21 cm-es formában, a töltelékhez: 7 dkg vaj, 12 dkg cukor, 1 evőkanál méz, 7-8 szem szilva (ez függ a szilvák nagyságától), 3-4 dkg mandula, 1-2 teáskanál fahéj, 
a tésztához: 25 dkg sima liszt, 1/2 zacskó sütőpor, 3/4 teáskanál szódabikarbóna, 7 dkg vaj, 10 dkg kristálycukor (ízlés szerint ez változhat), 1 vaníliás cukor, 2 tojás, 12 dkg tejföl.

Az elkészítés menetét nem írtam le, azt ugyanúgy csináltam, mint ahogy az újságban olvasható, és ott nagyon jól, érthetően le van írva....

A leforrázott, meghámozott és felszeletelt mandula,
amit utána meg kell kicsit pirítani

A vaj, a méz és a cukor felolvasztása

A felszeletelt szilva, mellette a kivajazott teflon sütőforma...

...alján a vajas-cukros szirup...

...rajta a mandula és a szilva

Meghintve fahéjjal

A simára kikevert tészta

A tészta már a formában, sütésre készen

Megsülve

Sütés után, átfordítva a sütemény



12 megjegyzés:

  1. Csodásan mutat igazi őszi csemege nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szeretem a szilvás sütiket, épp vettem a hétvégi sütihez. Recept még nem volt hozzá- most már van. Köszönöm! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Melinda, jó hétvégi sütögetést 😁.

      Törlés
  3. Mi is nagyon szeretjük a szilvával készült süteményeket. Az általad készített is nagyon jól néz ki és finom lehetett.

    VálaszTörlés
  4. A sok finom karamellizálódott gyümölcs a roppanós mandulával csakis mennyei lehetett. Csodás sütit sütöttél megint.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, nagyon finom volt, és el is fogyott gyorsan 😊.

      Törlés
  5. Igazi őszi finomság, akár torta, akár sütemény. 😉

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Zsuzsa, mindkettőnek megfelel 😊.

      Törlés