2021. február 2., kedd

Rántott húsok, rántott sajt, sült édesburgonya - változatok forrólevegős fritőzhöz, olaj nélküli sütéshez


Sajttal töltött rántott hús friss salátával...



Rántott husi édesburgonyával

Rántott camembert sajt áfonyalekvárral és majonéz  salátával...


Már megmutattam hogy milyenek lesznek a sült zöldségek, a rántott hal és a hasábkrumpli az új forrólevegős fritőzünkben sütve, illetve rántva. Már újévkor - mikor megkaptuk Apukámtól, otthon Mözsön - kipróbáltuk egy finom rántott hússal és sült édesburgonyával, amit most szeretnék egy csokorba kötni az azóta itthon készített sajttal töltött rántott hússal, és egy rántott sajttal együtt.

A forrólevegős fritőzhöz a hússzeleteket ugyanúgy készítettem elő és paníroztam, mintha olajban szeretném kisütni. Most kipróbáltam egy sajttal töltött csirkemell, és egy készen vásárolt rántani való camembert sajt sütését is, ezek is nagyon finomak lettek.

A sütni kívánt szeletek mindkét oldalát bespricceltem olajjal, majd 180 fokra felmelegítettem a fritőzt. A húsok első oldalát 180 fokon kb. 10 percig sütöttem, a másik oldalát csak 7-8 percig. A sajtokat csak 160-170 fokon, és rövidebb ideig.

Az egyik rántott húst édesburgonyával ettük. Ehhez a krumplikat vékony szeletekre vágtam, szintén olajjal bespricceltem. Sütése kb. 20 percig tartott. Közben egy-kétszer kivettem és átforgattam.

A sajttal töltött csirkemellhez csak natúr friss saláta volt a garnírung. Sózva, meglocsolva citromlével és olíva-, illetve tökmagolajjal.

A rántott sajthoz majonézes salátát készítettem friss salátafélékből, és áfonya lekvárt kínáltam mellé.

Ha találunk új recepteket, vagy ötleteket a fritőz használatához, akkor ezek a változatok kibővülnek majd...

A fritőz Mözsön, az első sütés alkalmával...

...és az akkor sütött rántott hús....

...édesburgonya

A sajttal töltött rántott hús, már itthon - a húsok megfordítva, egyik felük már megsült



17 megjegyzés:

  1. Jó készülék ez a forrólevegős fritőz, finom ételeket készítettél vele és nagyon jól néznek ki.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, nagyon jó kis masina, már sokat használtuk.

      Törlés
  2. Csak nyelek nagyokat a képek láttán nagyon guszták !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, csak lenne nagyobb konyhánk, akkor jobban elférne ez a nem is olyan kicsi készülék 😁.

      Törlés
  3. Amióta láttam nálad ezt a csodamasinát, én is nagyon gondolkodom rajta, hogy jó lenne nekünk is egy. :) Nem szeretek olajba sütni, mert az egész ház megtelik a szaggal, amit lehet sütőben sütök. Van különbség a sütőbe sütés és fritőzbe sütés között?
    Minden szépen megsült, és nagyon guszták! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olajban sütni én sem szeretek már egy jó ideje. Sütőben csak egyszer sütöttem rántott húst, de az száraz lett. Igazán nem tudom, hogy mennyivel más, mint egy modern sütő. Mivel a mi sütőnk se nem légkeveréses, se nem villany, és még felső-alsó sütés sincs benne, igy azt mondom, hogy más mint a sütő, vagyis jobb lesz benne a sütés. Hagyományos sűlt húst nem próbáltuk, de azt nem is akarok, arra jó a gáztűzhely. A panírozott sütéshez viszont nagyon jó. Persze olajjal meg kell spriccelni, de az minimális. Hasáb krumpli is finom lett, de nem volt olyon ropogós, mint olajban. Még kell kisérletezni azzal.... 😀

      Törlés
    2. Köszönöm szépen válaszod! :)

      Törlés
  4. Gratulálok az új konyhai segítségedhez! Nagyon guszta minden, váljék kedves egészségetekre. Én is régóta szemezek egy ilyen fritőzzel.... azt szeretném kérdezni hogy nem szárítja nagyon ki a bepanírozott húsokat sütés közben? Eddig sütőben sütöttem a hús, és jól meglocsoltam azért olajjal hogy ne legyen száraz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Gizi, tényleg jó segítség ez a gép 😀. Neked is azt tudom mondani, mint az előző válaszomban Okkinál, hogy finom lesz benne a rántott hús, nem szárad ki. Kaptunk hozzá egy erre a célra használatos olajcpriccelőt is. Azt külön kellet venni, nem jár a géphez. Azzal be szoktam spriccelni a hús mindkét oldalát, de nem kell olyan sok hogy tocsogjon. A rántott sajt is nagyon jó lett. Rántott gombát, karfiolt még nem próbáltam, de gondolom az is finom lesz.

      Törlés
  5. A legnagyobb kedvencem a rántott hús! Nagyokat nyelek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Vanilin, mi is szeretjük, most már sűrűbben tudjuk majd készíteni 😀

      Törlés
  6. Ez nagyon jó lehet, hogy nem kell annyi olajat használni, és mégis megsülnek a finom falatok. Nagyon csábítóak a képek. Kicsit elgondolkodtam, hogy nem kellene-e nekünk is beszerezni egyet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Ani, ha szeretitek a rántott húst, akkor lehet hogy érdemes lenne beszereznetek egyet 😀.

      Törlés
  7. Jaj nekem. Olyan guszta minden, hogy hirtelen nem is tudnék választani a sok finomság közül. Ezek szerint jól szuperál a gépezet. Az én háztartásomba is elkéne az ilyen segítség.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea! Nagyon jó segítség, nem kell a sok olajjal foglalkozni. Egyszerű de nagyszerű ételeket lehet benne készíteni! 😀

      Törlés
  8. Katikám, csak most vettem észre a forrólevegős sütőddel készült ételeidet. Nekem is van egy Tefal készülékem már 2 éve, több-kevesebb sikerrel használjuk - még tapasztalni kell. Ezt a sajttal töltött csirkemellet ki fogom próbálni, ilyesmit még nem mertem benne sütni. Köszönöm! Puszi! Marisz :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Marcsi, finovm volt, próbálkozzál meg vele bátran. A legfinomabb a sült hasábkrumpli és a rántott hús lesz benne, csak az a hátránya, hogy nem lehet sokat sütni benne egyszerre. Vagyis lehet, de pl. a krumlinál inkább csak két személyre praktikus, mert nagyobb mennyiségnél amik alul vannak nem lesznrk ropogóssak.

      Törlés