2020. június 22., hétfő

Rakott újkrumpli






Aninál láttam meg, hogy újkrumpliból készített rakott krumplit. Eddig én is úgy hallottam, hogy inkább csak öreg krumpliból ajánlatos megcsinálni. Nagyon jó ötlet volt, köszi szépen Ani, mert nagyon finom lett! A krumplit csak kb. jó háromnegyedig főztem meg, amúgy ugyanúgy készítettem, mint ahogy máskor szoktam.

Hozzávalók nálam: 60 dkg újkrumpli, 4 tojás, só, egy darab füstölt kolbász, kb. 2 dl tejföl (nem szoktam mérni, amilyen mennyiséget megkíván), kevés zsír vagy olaj.

Elkészítése:
A krumplit héjában jó háromnegyed puhaságúra megfőztem, annyira hogy kemények, nyersek ne maradjanak, de szét se essenek. A tojásokat keményre főztem. A kolbászt felkarikáztam és zsíron egy serpenyőben épp hogy csak megsütöttem.
Egy kerámiatál aljába fektettem a karikára vágott krumpli felét, rá a felszeletelt tojást, sóztam, majd elosztottam rajta a kolbász szeleteket, és kicsit meglocsoltam tejföllel. Ezután rátettem a többi krumplit, szintén sóztam, és a tetejét is tejföllel locsoltam meg. A végén rácsurgattam a megsütött kolbász szép paprikásra festett zsírját.
Sütőben kb. fél óra alatt megsütöttem, addigra tetején a krumplik ropogósra sültek.

Mellé céklát és savanyú erős paprikát kínáltam.







8 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem a rakott krumplit! Finom lehet újkrumpliból is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen! Finom volt az újkrumpliból is, ez is ugyanolyan hamar fogyott el 😊

      Törlés
  2. De szeretem a rakott krumplit! Olyan jól néz ki, rendesen megkívántam! :-) Eszembe nem jutott volna újkrumpliból készíteni. Most már kénytelen leszek...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Melinda! Próbáld ki, ugyanolyan finom újkrumpliból is 😊

      Törlés
  3. Finom, guszta rakott krumplit készítettél. Mi is nagyon szeretjük a rakott krumplit. De eddig még nem készítettem újkrumpliból, ideje lesz kipróbálni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Lívia! Ha szeretitek a rakott krumplit, akkor újkrumpliból is ízleni fog 😊

      Törlés
  4. Örülök, hogy tetszett a recept, és már ki is próbáltad.Olyan csábítóak a képek, hogy újra enném.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Ani, és köszi a jó ötletet is 😊. Finom volt!

      Törlés