2018. december 14., péntek

Sárgarépás-sütőtökös muffin


A muffinok a tálon...


...egyik kettévágva


Reggelire felszeletelve, narancsos almalekvárral megkenve

Vendégségbe is vittünk belőle, ezért egy nagyobb adagot sütöttem. Ami itthon maradt, azt fémdobozba tettem, és másnap reggelire narancsos almalekvárral megkenve ettük meg. Így is, úgy is finom volt...

Hozzávalók 20 db-hoz: 10-10 dkg lereszelt nyers sütőtök és sárgarépa, 30 dkg liszt, 2 kiskanál sütőpor, fél kiskanál szódabikarbóna, 10 dkg margarin, 2 tojás, 15 dkg cukor, 1 vaníliás cukor, 2 csapott kiskanál mézeskalács fűszerkeverék, kb. 4 szelet cukrozott narancsbefőtt (vagy kandírozott narancshéj), 1 citrom reszelt héja, kb. 1 dl tejföl,
tetejére: tortadara, és porcukor.

Elkészítése:
A sütőtököt és a sárgarépát apró lyukú reszelőn lereszeltem. A lisztben elkevertem a sütőport és a szódabikarbónát. A margarint felolvasztottam. 
A tojásokat kikevertem a cukrokkal, hozzáadtam a fűszert, a lereszelt répát-tököt, a feldarabolt narancsot és a citrom reszelt héját. 
Az így kapott keverékhez elkezdtem apránként hozzákeverni a lisztet, majd végül a tejfölt. Jól átkevertem, majd a formákba töltöttem, tetejüket megszórtam színes tortadarával, és előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt készre sütöttem (sütőtől változhat az idő).

A kisütött muffinokat porcukorral is megszórhatjuk, de kínálhatunk hozzá alma vagy narancslekvárt is, esetleg a közepébe is süthetünk ezekből a lekvárból, akkor még ízletesebbek és lágyabbak lesznek.

A sárgarépát és a sütőtököt lereszeljük

Megkezdjük a tészta összeállítását

A belekerülő cukrozott narancs feldaraboljuk

A készre kikevert tészta

A tészta a szilikonformákban....

...és a többi a teflonformában

Kisült az első adag



3 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehetett, én akár lekvár nélkül is szívesen falatoztam volna belőle:)

    VálaszTörlés
  2. Szeretem a répás sütiket, ez is szuper lehet!

    VálaszTörlés