2018. december 11., kedd

Tócsni



A tócsni (más nevein krumplimálé, krumpliprósza, lapcsánka, lapotya, lapotyka, lepcsánka, röstiburgonya, rösztike, tócsi stb...) reszelt nyers krumplival és liszttel készült, zsírban, vagy olajban sült népi étel. Az alaprecept a legszegényesebb időkre nyúlik vissza. De a népi találékonyság mindig azzal egészítette ki, amihez éppen hozzá tudott jutni....

Szeretjük a tócsnit, köretként és önmagában is. A férjem szokta sütni, általában ő tejföllel eszi, én csak jól megborsozva szeretem. Mióta a sima lisztet kukoricalisztre cseréltük le benne, azóta még finomabb, ropogósabb.

Hozzávalók nálunk, a fenti mennyiséghez: 3 krumpli, 1 tojás, 1 nagy hagyma, 1-2 gerezd fokhagyma, só, bors, petrezselyemzöld, kb. 2-3 evőkanál kukoricaliszt.

Elkészítése:
A krumplit hámozzuk meg, reszeljük le nagy lyukú reszelőn, sózzuk, borsozzuk. Adjuk hozzá a tört fokhagymát, a szálasra vágott hagymát és a petrezselyemzöldet. Annyi kukoricalisztet keverjünk hozzá, hogy jó állaga legyen. Evőkanállal tegyünk kis halmokat a forró olajba, lapítsuk szét, és mindkét oldalát süssük szép piros-barnára, ropogósra.



4 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, jó régen készítettem pedig mi is szeretjük! Legközelebb kipróbálom én is kukoricaliszttel:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Éva, próbáld ki. Nekünk jobban bevált a kukoricaliszt, úgyhogy egy próbát biztos megér :-)

      Törlés
  2. Szeretjük a rösztit - én így nevezem - és sokszor készítettem is. Van három zacskó kukoricalisztem én is kipróbálom ezzel.

    VálaszTörlés