2024. augusztus 5., hétfő

Őszibarackos-túrós szelet





Ha nyár, akkor előnyben részesítem a gyümölcsös sütiket, és ha még túró is kerül mellé, akkor még finomabb lesz.... 😋
 
A receptet a Pinteresten találtam, amit pár módosítással - főleg a tölteléknél - sütöttem meg. 
Az olyan süteményektől eddig is ódzkodtam, aminek a tésztájában olaj van, nagyon ritkán csinálom azzal. Ha mégis ilyen receptet találok, akkor olvasztott vajjal vagy margarinnal helyettesítem. Most sem nagyon akartam, aztán mégis tartottam magam az eredeti recepthez. De nem kellett volna, mert frissen kiéreztük az olaj ízét, "szagát"! Másnapra aztán ami megmaradt a sütiből már nem érződött ki ez a kissé kellemetlen szag és íz, már nagyon finom lett, csak akkor már nem volt sok belőle 😊.
Amúgy jó recept, ettől függetlenül nagyon ízlett!

Ti hogy vagytok a süteményekbe való olaj használatával??


Hozzávalók, a tésztához: 4 tojás, 15 dkg cukor, 25 dkg liszt, 3/4 tasak sütőpor, 1 dl tej, 1 dl olaj, 
a tésztára a töltelék alá: egy-két kanál búzadara,
a túrós töltelékhez: 35 dkg túró, 1 tojás, 1 citrom reszelt héja, ízlés szerint cukor, 1 tasak vaníliás cukor, 1-2 kanálka tejföl,
és még: 2-3 nagyobb őszibarack.

Elkészítése:
A túrótöltelék elkészítésével kezdtem. A túrót a cukrokkal, a tojássárgájával és egy-két kanálka tejföllel jól kikevertem krémesre, hozzáadtam a reszelt citromhéjat is, végül a kemény habbá vert tojásfehérjét.
Ezután hozzáláttam a tésztához. Az egész tojásokat a kristálycukorral jól kikevertem, majd apránként hozzáöntöttem a tejet, az olajat, és a sütőporral elkevert lisztet.
Egy 24x24 cm-es tepsit sütőpapírral kibéleltem, és beleöntöttem a tésztamasszát. A barackokat meghámoztam és cikkekre vágtam. A tésztát megszórtam a búzadarával, és a túrótöltelékből kiskanállal halmokat raktam rá, közéjük pedig elosztottam a barack darabokat.
Előmelegített sütőben megsütöttem.


Sütés előtt....

...és sütés után



12 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta és finom lehetett. Ritkán használok én is olajat de azért néha kalácsba szoktam tenni de én nekem jó tapasztalatom van vele , kellemes puha a tészta olajjal. Azért most ahogy olvasom a 25 dkg liszthez kicsit sok az 1 dl olaj.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Éva! Kalácstésztába én is tettem egy-kétszer, pizza tésztájába is szoktam egy-két kanállal, de ahogy te is írod, ez egy kicsit sok a liszthez képest. Sütibe biztos hogy nem teszek már sosem olajat!

      Törlés
  2. van az a bizonyos kefires vagy joghurtos kevert tészta, ami egyébként csodás, de olajjal készül. én mindig kiérzem az olaj ízét... még nem mertem kipróbálni, hogy lecseréljem olvasztott vajra vagy margarinra, félve, hogy elvész a szuper állag, ami sülés után van. kalácsba teszek egy kávéskanál olajat, de abban alig van, nem érződik rajta. szóval nem csodálom, hogy ti is éreztétek. Anikó

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Anikó, hogy megosztottad a tapasztalataidat. Igen, egy-két kanálkával nem érződik ki, egy kalácsból vagy valamilyen péksütemény féléből. Süteménybe többet már biztos hogy nem teszek, hisz eddig sem tettem 😄.

      Törlés
  3. Én is inkább vajat vagy margarint használok, de pl ebben a sütiben nem lehetett kiérezni. http://korsocska.blogspot.com/2018/05/rumos-meggyes-olajos-piskotaban.html Ez egy ismert olajos piskóta recept rummal feljavítva. Egyszer a lányom miatt használtam olajat, mert diétáznia kellett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Ani, megnéztem az olajos piskótádat, jól néz ki. Majd egyszer megpróbálom ugyanezt a sütimet margarinnal, kíváncsi leszek, hogy úgy milyen lesz 😄.

      Törlés
  4. Nagyon guszta sütemény, és az őszibarackkal csakis finom lehetett. Én is nagyon ritkán használok olajat a tésztákhoz, de akkor teszek bele pl. vaníliás cukrot, esetleg citromhéjat is, és akkor nem érződik az olaj íze.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Éva, finom volt a barackkal és a túróval, és másnapra az olajíz is elment 😄.
      Vaníliás cukrot és citromhéjat tehettem volna a tésztába, de azok a töltelékbe kerültek, és az olajat margarinra is lecserélhettem volna,... na majd máskor már okosabb leszek 😄.

      Törlés
  5. Hát vajjal ezerszer jobb lehet.... Milyen szépen rendezted el a gerezdeket a tetején! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Zsuzsa! Vajjal biztos hogy ezerszer jobb lett volna, de így is hamar elfogyott 😄.

      Törlés
  6. Én csak az olajos piskótába használok olajat, de nem érződik ki, mert csak kevés kell belőle. Ha sok az olaj nagyon el tudja nehezíteni a tésztát. Ha elfogyott, akkor biztosan nem lehetett rossz, időnként megfizeti az ember a "tanulópénzt".

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Nea, igen, a "tanulópénzt" mindenkinek meg kell fizetni 😄, vagy ahogy a mondás is szól, az ember a saját kárán tanul. De annyira nem volt rossz, másnapra pedig teljesen elment az olaj szag és íz, csak akkor már kevés volt a sütiből 😄. Na majd máskor okosabb leszek, de arra kicsit várnunk kell, mert nagyon meleg van, és ilyenkor öngyilkosság begyújtani a sütőt....

      Törlés