2024. augusztus 15., csütörtök

Tojásos levócsal töltött rántott csirkemell





Finom és különleges ebédünk volt, legalábbis nekünk különleges volt és újdonság.

Az Ízőrzők Erdőtarcsa epizódjában láttam meg, megtetszett, gyorsan meg is sütöttem. Ott karajjal készült és gáncával (dödölle), én csirkemellel csináltam és hasábkrumplival tálaltam.
Ha szeretitek a rántott húst, de kicsit már unalmas mindig ugyanúgy elkészíteni, próbáljátok ki, és nézzétek meg az eredeti receptet is!

Hozzávalók nálam: 4 nagyobb szelet csirkemell, 
a töltelékhez: 1 nagyobb hagyma, zsír, 2 közepes paradicsom, kb. 15 dkg, szintén kb. 15 dkg piros-sárga-zöld húsú paprika vegyesen, só, frissen őrölt bors, 1 kiskanál őrölt pirospaprika, 2 kisebb tojás, 
a panírozáshoz: liszt, tojás, zsemlemorzsa.

Elkészítése:

Először a lecsóhoz a vöröshagymát apróra, a paprikát és a paradicsomot kis kockákra vágtam.
A hagymát kevés zsíron megpároltam, majd hozzáadtam a paprikákat. Fűszereztem sóval, borssal és őrölt paprikával. Végül beletettem a paradicsomot is, és addig pároltam, amíg elfőtte a levét. Két tojást felütöttem, pár csipet sóval felvertem, és a lecsóban sűrűre sütöttem.
Amíg hűlt, előkészítettem a húst. Kicsit kiklopfoltam, enyhén mindkét oldalát sóztam és borsoztam.
A hússzeletek egyik felébe púpozott evőkanálnyi lecsós tölteléket halmoztam, ráhajtottam a hús másik felét, széleit összenyomkodtam, majd lisztbe, tojásba és zsemlemorzsába forgattam, ahogy egy hagyományos rántott hús esetén. Bő olajban mindkét oldalát szép aranybarnára sütöttem.

Tálalásnál a húsokat kissé ferdén kétfelé vágva hasábkrumplival tálaltam.


Kezdjük elkészíteni a lecsót - a zsíron a hagyma és a paprika....

....benne van már a paradicsom is....

Tovább párolva együtt

Belekerül a tojás is

Sűrűre sütve a tojásokkal

A hússzeleteken egy-egy halom töltelék, még rá kell hajtani a hús másik oldalát,
és lehet panírozni.




12 megjegyzés:

  1. Jól néz ki, de én biztos inkább vékonyra klopfolt sertéshúsba tenném - a csirkemell rettentő száraz és nem szeretem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Mari, mi szeretjük a csirkemellet, karajt már száz éve nem is vettem 😄. Nem volt száraz, mert a töltelék elég szaftos volt. Próbáld ki, nagyon finom.

      Törlés
  2. Nagyon guszta!! Remek ötletet adtál, így még nálam sem készült rántott hús. Pulykamell és tarja van éppen itthon, így mindkettővel kifogom próbálni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, próbáld ki, biztos ízlik majd nektek is. Tarja és sonka, akár együtt, akár külön-külön, csakis jó választás lehet! 😄.

      Törlés
  3. Nagyon szép és szuper színes! Nálunk is lecsó volt, most cukkinivel megbolondítva. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Zsuzsa, finom volt. Én is szoktam cukkinit is tenni lecsóba nagyon finom úgy is.

      Törlés
  4. Nagyon guszta és finom lehet ezzel a töltelékkel!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Éva, finom volt, próbáld ki egyszer.

      Törlés
  5. Nagyon jól néz ki. Én is szeretem a rántott húst, bár sütni nem szeretem, de ezt kipróbálom egyszer. Úgyis lecsóbefőzés időszaka van.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Ani, a rántott húst mi is szeretjük, de sütni és panírozni nem szeretem, ezért elég ritkán van 😄. De ez most nagyon jól esett, és megcsinálni sem volt annyira macerás, nem volt olyan sok munka, mint amennyinek a képek alapján látszik.

      Törlés
  6. Biztos, hogy egy nagyon ízletes és laktató fogás. Jó alternatíva, ha az ember már unja a klasszikus rántott húst. Majd mikor főzöm be a lecsót eszembe lesz ez a recept.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Nea, próbáld ki, ha lecsót főzöl be, akkor el lehet kicsit "lopni" belőle, és már nem is olyan sok munka a rántott husi 😄.

      Törlés