2024. augusztus 1., csütörtök

Cukkinis-zöldséges aprópecsenye


Egymás mellett a hús és a köret.....


 
Mikor Édesapámnál nyaraltunk, akkor főztem az egyik hétvégére ezt a finom, könnyű zöldséges-húsos egytálételt, amihez a friss fűszerek és a zöldségek is mind a kertben termettek, az összes már idei, a paprika kivételével, az még tavalyi, fagyasztott volt.
 
Nem írtam mennyiségeket, egyrészt nem mértem, másrészt ha valaki szeretne hasontót készíteni, akkor úgyis annyit készít, amennyi a családnak szükséges, valamint a hús és zöldség arányát is ízlés válogatja... 😋
A mienk nem volt nagy adag, egy ebédre el is fogyott az egész.

Hozzávalók az aprópecsenyéhez: sertéslapocka, zsír, só, pár csipet őrölt kömény, őrölt bors, friss rozmaring, kakukkfű és zsálya, 
a zöldségkörethez: cukkini, krumpli, sárgarépa, egy darabka zeller, piros húsú paprika, zsír, friss bazsalikom, oregánó és kakukkfű.

Elkészítése:
A húst feldaraboltam kockára, ahogy képeken is látható. Egy serpenyőben zsíron hirtelen elősütöttem, hogy kérget kapjon, aztán felengedtem kevés vízzel, sóztam, és fűszereztem a húsnak szánt fűszerekkel. Lefedve készre sütöttem, úgy, hogy közben néha megkevergettem, és ha kellett, pótoltam az elfőtt vizét, hogy ne égjen oda. A végén zsírjára pirítottam.
A zöldségeket is tetszőlegesen feldaraboltam, sóztam, és kevés zsíron elkezdtem sütögetni-párolni, majd a fűszerekkel fedő alatt készre pároltam. Ha megkívánja, pár csepp vizet ez alá is önthetünk.

Szervírozhatjuk úgy, hogy a zöldségköretet az aprópecsenye mellé merve, de úgy is, hogy az egészet tálalás előtt összekeverjük. Nekem ez az utóbbi jobban tetszett.
 
 
...és a kettő összekeverve....




10 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, finom lehetett a sok friss zöldséggel.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finomat főztél.... szeretem az ilyen zöldségköreteket, és a friss zöldségekkel nagyon finom lehetett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Éva, finom volt a sokféle zöldség, és mind hazai!

      Törlés
  3. De jó is a kertből főzni... Nekem anyuéknál van sok cukkini, a legközelebbi adagnál észben tartom ezt a receptet. ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Zsuzsa, finom volt, hisz a saját kertből származó zöldségekből mindig finomabb! 😋 A zöldségekkel, fűszerekkel pedig sokféleképpen variálhatjuk az ízeket!

      Törlés
  4. Nagyon finomat készítettél megint. A képek is szépek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szépen köszönöm Ani, könnyű finom ebéd volt!

      Törlés
  5. A hazaiból talán még jobban is esik az ebéd. Szeretem az ilyen egyserpenyős ételeket, nagyon guszta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Nea, ahogy mondod, a hazaiból mindig jobb étvággyal eszik az ember 😋!

      Törlés