2023. szeptember 10., vasárnap

Zöldséges apróhús





Gyors ebéd, ha nem tudjuk hogy mit főzzünk, egyszerű, kevés munkával, és finom... van benne csirkehusi, mindenféle friss nyári zöldség, krumpli, finom fűszerek, és mellé egy pohárka vörös bor. Ennél több nem is kell más egy könnyű, de laktató ebédhez....

Hozzávalók, mennyiségek nélkül: csirkemell, hagyma, sárgarépa, borsó, kápia paprika, karalábé, csemege kukorica, kevés olívaolaj, só, őrölt bors, kakukkfű, bazsalikom, rozmaring, (ezek most frissek), oregánó, majoránna (szárított-morzsolt), 
köretnek: krumpli, só, olaj, és fűszerek ízlés szerint ehhez is a fentiekből.

Elkészítése:
A zöldségeket tetszés szerint feldaraboltam, a húst nagyobb csíkokra.
A hagymát is nagyobb szeletekre vágtam, és a hússal együtt nagyobb lángon, kevés olajon elkezdtem pirítani, majd sóztam, fűszereztem (nem muszáj az összes a fent felsoroltakból, csak amit szeretünk), aztán nagyon kevés víz hozzáadásával, fedő alatt majdnem készre sütöttem-pároltam.
A zöldségeket külön serpenyőben szintén kevés olajon, fűszerekkel megpároltam-sütöttem. Mikor a hús és a zöldségek is majdnem készek lettek, a kettőt összeöntöttem, még egy-két percig a lángon hagytam, és már el is készült.
Köretnek krumplit sütöttem, szintén fűszeresen. Nagyon finom volt!






12 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta és finom lehetett! A húsgombócos bejegyzésedet nem látni:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, nagyon finom volt!
      A húsgombócos bejegyzésemen elrontottam valamit, azért vettem gyorsan vissza. Majd a legközelebbi lesz... 😆

      Törlés
  2. Nagyon guszta és finom ebédetek volt Katikám, váljék kedves egészségetekre!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen kedves Éva, finom ebéd volt, már kicsit régebben, de nagyon jól esett 😊.

      Törlés
  3. Nagxon guszta ebédetek volt. Mi is szeretjük az ilyen ételeket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Lívia, egyszerű de nagyszerű ebéd volt 😊!

      Törlés
  4. Ha nem csirkemellel, hanem comb-darabkákkal készül, nekem is ízlene. Valahogy nem kedvelem a csirkemellet, olyan száraz, ízetlen...De amúgy az összeállítás nagyon jól néz ki és nyilván finom is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Mari, csirkecombbal is finom lehet, nekem most mell volt itthon. Amúgy szeretem a csirkének minden részét, a comb biztos hogy szaftosabb, de a mellett bárhogyan lehet fűszerezni, ízesíteni, akár gyümölcsökkel is.

      Törlés
  5. Nagyon finomat sütöttél. Hasonlót én is szoktam. A csirkemell olyan jól bevethető, ha kevés az idő.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Szeretjük mi is a csirkemellet, gyorsan elkészül, és számtalan módon ízesíthetjük.

      Törlés
  6. Annyira szemet gyönyörködtető látvány, színes, ízes, egy étterem étlapján is megállná a helyét. Én csak a csirkemellet szeretem, a combot nem, így nekem pont megfelelő lenne, ha most valaki elém tálalná.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm kedves Nea, látom hasonló az ízlésünk 😊!

      Törlés