2023. szeptember 15., péntek

Paradicsomos húsgombóc






A töltött paprika nekem hozzátartozik a nyárhoz, őszhöz, mikor friss paprika érik, de manapság a piacoknak és a mélyhűtőknek köszönhetően egész évben főzhető (nem úgy mint gyerekkoromban), és szoktam is.
Nagyon szeretem, de mivel most nem volt itthon tölteni való paprikám, így "ruha nélkül" főztem 😊. 
Máskor is elegendő paprika híján egy-egy gombóc is szokott belekerülni, paprika nélkül. Most mind így készült. 
Nagyon finomak lettek, amiket ugyanúgy készítettem, mint a töltött paprikát, jól befűszerezve. Most natúr főtt krumplival tálaltam. 
 
Hozzávalók 6 db gombóchoz: 25 dkg darált hús (nekem most fele sertés-, fele pulykacomb), 5 dkg nyers rizs, 1 kisebb-közepes hagyma, 1-2 kanál olaj, só, őrölt fekete bors, törött paprika (lehet csípős is), őrölt köménymag, 1 tojás, szárított-morzsolt bazsalikom, fél liter házi paradicsomlé, friss zeller- bazsalikom- és lestyánzöld, ízlés szerint 1-2 kanálka cukor.

Elkészítése:
Először a hagymát apróra vágtam, és a rizzsel együtt egy serpenyőben kevés olajon rövid ideig pirítottam. Pár percet hűlni hagytam, majd elkevertem a darált húsban. Hozzáadtam az egész tojást, sóztam, fűszereztem a borssal, törött paprikával, köménnyel és a szárított bazsalikommal, és jól átkevertem. Gombócokat formáztam belőle.
Egy lábosba beleöntöttem a paradicsomlét, még kb. 1-1,5 dl vízzel felöntöttem, és ebbe tettem bele a húsgombócokat - mert én nem vízben, hanem a paradicsomlével együtt szoktam megfőzni. Szerintem sokkal jobb így, jobban átveszik egymás ízét.
A lébe tettem még egy-két szál friss zeller- bazsalikom- és lestyánzöldet, és így együtt készre főztem. A végén kevés cukorral ízesítettem. A megfőtt paradicsomlének teljesen jó lett az állaga, így semmilyen sűrítést nem igényelt.
Köretnek most natúr, héjában főtt krumplit tálaltam.

Nagyon finom ebédünk volt!


Főzésre készen



10 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta! Általában én is csak gombóccal készítem vagy 1 darab paprikát megtöltök hogy az íze benne legyen .

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! Így is, úgy is nagyon finom 😋!

      Törlés
  2. Hű, ezt én nagyon szeretem! Köszönet a receptért. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Zsuzsa, jó étvágyat majd hozzá, ha egyszer főzöl majd ilyet 😊.

      Törlés
  3. Rn sem szoktam paprikába tölteni, és kevesebb fűszert használok, de így is finom lehetett. Ani

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Ani, szeretjük a fűszeres ételeket, és szerencsére ehetjük is 😊.

      Törlés
  4. Ma ezt ebédeltem :-) (Igaz, nem én főztem - de nagyon szeretem és a fűszereket leszámítva én is így csinálom).

    VálaszTörlés
  5. Nekem is kedvencem, én szeretem a bazsalikomot benne 😊.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szeretem és is, pont ma jutott eszembe, hogy rég volt már nálam is. Házi paradicsomlébe fürösztve lesz az igazi. Én is pont így készítem, jó fűszeresen és nem főzöm ki vízbe külön.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea, örülök, hogy te is hasonlóan főzöd és szereted 😊.

      Törlés