2023. szeptember 29., péntek

Szőlős-szilvás túrós pite - Ani blogjátékára


A pite egy pohárka badacsonyi borral, amit nemrég hoztunk a
Balaton-felvidéki nyaralásunk alkalmával



Egy-két szelet a felvágott pitéből...



Játék van Aninál, "Itt van az ősz..." címmel. Őszies receptekkel lehet nevezni, nekem a szilva és a szőlő jutott legelőször eszembe az őszről, ezért készítettem el ezt a finom pitét. Pár évvel ezelőtt sütöttem már hasonlót, akkor fügével és birssel, ennek a mintájára csináltam most ezt. Mindkettő nagyon ízlett, próbáljátok ki, szívből ajánlom....

Köszönöm Ani ezt a remek ötletet, és a játékot!

Hozzávalók nálam, egy 23 cm átmérőjű formához, a tésztájához: 20 dkg liszt, 15 dkg vaj vagy margarin, 5 dkg cukor, 1 tojás, fél tasak sütőpor,
a túrós töltelékhez: 25 dkg krémes túró, 1 dl tejföl, 2 egész tojás, 4 evőkanál cukor, 1 tasak vaníliás cukor, 1 citrom reszelt héja,
a töltelék alá: 2-3 evőkanál gríz,
a gyümölcsök: pár szem szőlő és japán szilva.

Elkészítése:
A tészta hozzávalóit összegyúrtam, majd fél órára hűtőszekrénybe tetten pihenni.
Közben elkészítettem a túrós tölteléket, a hozzávalóiból sima krémmé kevertem.
A fél óra eltelte után kisodortam a tésztát, kibéleltem vele a kerámia formát, körben a szélét a forma mentén egyenesre vágtam. Az így megmaradt tésztát félretettem.
Előmelegített sütőben pár perc alatt elősütöttem.
Ezután megszórtam a grízzel, beleöntöttem a túrós tölteléket, rátettem a gyümölcsöket, és a maradék tésztából kidíszítettem a tetejét.
Visszatettem a sütőbe, és készre sütöttem.


A kikevert túrós krém

A forma a tésztával...

A pite sütésre készen....


És az utolsó szelet, másnapra sajnos csak ez megmaradt meg 😋



8 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta és finom lehetett a túrós töltelék és a vegyes gyümölcs! Az hogy csak ennyi maradt másnapra azon nem is csodálkozom😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, nagyon finom volt együtt a túró és a gyümölcs, gyorsan fogyott.

      Törlés
  2. Mint egy művészeti alkotás :-) Szép és gondolom finom is, hiszen csak jó összetevőkből készült.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Mari, nagyon kedves vagy! Finom volt, szeretjük a gyümölcsös sütiket.

      Törlés
  3. Nagyon őszi szín-és ízvilág, telitalálat. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Zsuzsa, próbáltam az ősz ízeit és színeit egy "csokorba kötni ". Mert mégiscsak itt az ősz, annak ellenére hogy nyári meleg van 😊.

      Törlés
  4. Nagyon guszta és finom pitét sütöttél. A túrós sütik nálunk is nagy kedvencek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Éva, finom volt, de hát a túrós sütikben mindig lehet bízni 😋.

      Törlés