2023. szeptember 1., péntek

Vanília fagyik





...és még egy műanyagdobozban, amiben megfagyott


Nyárbúcsúztatónak hoztam ezeket az egyszerű fagylaltokat, amik valójából nem is vanília fagyik, csak vanília ízű fagylaltporból készült, gyümölcsökkel ízesített fagyik 🍦, de nagyon finomak voltak. A nyár folyamán többször is készítettem ilyet, illetve hasonlót, általában valamilyen gyümölccsel, gyümölcsöntettel, ét-, fehér-, vagy tejcsokival, és pörkölt dióval ízesítve, díszítve.

Most ezekből bemutatok kettőt....

Igazából nincs is receptjük, egy egyszerű fagyipor, amit tejjel elkeverjünk, majd kézi robotgéppel felverünk. Aztán az ízlésünkre és a fantáziánkra hagyatkozva ízesíthetünk, díszíthetünk, színezhetünk mindenféle finomsággal.....

Az egyiket áfonya- és kevés sárgabarack lekvárral ízesítettem, étcsokit csurgattam belülre és a tetejére is, aztán még pörkölt diódarabkák is kerültek rá.
A másikat málna- és meggy öntettel színeztem-ízesítettem, kevés olvasztott fehér csokival locsoltam meg, és tejcsokidarabkákkal szórtam meg.

Bár most lett vége a meteorológiai nyárnak, de reméljük lesznek még bőven szép napsütéses, kellemesen meleg, de nem kánikulai napok szeptemberben is....


Tálaláskor egy-két szem málna is került rá...





14 megjegyzés:

  1. Nagyon jól mutatnak és igen finomak lehettek. Hogy én miért nem találtam rá eddig erre a fagyiporra? Nagyon praktikus és finom lehet a különböző gyümölcsökkel, lekvárral különösen.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, nagyon jól sikerült mindkettő. A port a Pennyben vettük, szerintem elég finom.

      Törlés
  2. De kár, hogy ez az internet még ilyen gyerekcipőben jár és csak szavak-képek képesek "átjönni".Örütem volna egy kis fagyi-próbának....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen! Szívesen küldtem volna belőle, de mire hozzád érne, biztos elolvadna 😊.

      Törlés
  3. Nagyon jól néznek ki. Nem is tudnék választani hirtelen. Talán egymás után szép sorjában megkóstolnám. Jó, hogy vannak már ilyen időtakarékos megoldások és még finomak is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, finomak voltak, gyorsan el is készültek, csak arra kellett várni, míg megfagynak. Persze nem egészen olyan mint egy főzött cukrászdai fagyi, de nekünk ízlik 😋.

      Törlés
  4. Elhiszem, hogy finomak voltak. Mi is szeretjük a vanilia izű fagylaltokat. Ami nagyon jól néz ki.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, nagyon jól esik a meleg nyári napokon egy kis hűsítő! De én a fagyit télen is meg tudom enni, jöhet akkor is 😊.

      Törlés
  5. Nagyon guszta lett és milyen szépen lehetett gombócozni! <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Zsuzsa, igyekeztem 😊. Kicsit nehezebb szép gombócokat adagolni mint a cukrászdai fagylaltokból, de azért sikerūlt 😊.

      Törlés
  6. Legközelebb megyek a Pennybe, megkeresem ezt a fagylaltport.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még a nyár elején-közepén vettem, de remélem most is kapsz még!

      Törlés
  7. Nagyon szépen tálaltad. Én nagyon régen láttam fagyiport.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Ani! Én is ritkán találok rá, azért is örültem meg neki olyan nagyon 😊.

      Törlés