2019. október 24., csütörtök

Fügés-birsalmás túrós pite





Edithtől jött az ötlet ehhez a finom túrós-gyümölcsös pitéhez, úgyhogy köszönöm szépen neki! 🌻
Apukámtól kaptunk egy tál saját termesztésű, szép érett fügét, úgyhogy nagyon jól jött most ez a recept, amihez volt amit átvettem Edithtől, volt amit saját elgondolásból változtattam, a lényeg hogy nagyon finom lett.
Ha van fügétek, készítsétek el még addig, ameddig érik, nézzétek meg Edith sütijét is, mert nagyon guszta lett az övé is, és biztos nagyon fincsi is.



Hozzávalók nálam, egy 23 cm átmérőjű formához, a tésztájához: 20 dkg liszt, 15 dkg vaj vagy margarin, 5 dkg cukor, 1 tojás, fél tasak sütőpor,
a túrós töltelékhez: 25 dkg krémes túró, 1 dl tejföl, 2 egész tojás, 4 evőkanál cukor, 1 tasak vaníliás cukor, 1 citrom reszelt héja és kevés leve,
a töltelék alá: 2-3 evőkanál gríz,
a gyümölcsök: 1 nagyobb birsalma fele, 3 evőkanál cukor, 4 szem füge (ebbe a kis, lapos formába több gyümölcs nem is fért volna el).

Elkészítése:
A tészta hozzávalóit összegyúrtam, majd fél órára hűtőszekrénybe tetten pihenni.
Közben elkészítettem a túrós tölteléket, a hozzávalóiból sima krémmé kevertem. A birset héjastól szeletekre vágtam, és a 3 evőkanál cukorral egy teflon serpenyőben - nem túl puhára, inkább roppanósra - megkaramellizáltam, közben kevés vizet adtam hozzá, hogy ne égjen le. A fügéket félbe, majd negyedbe vágtam.
A fél óra eltelte után kisodortam a tésztát, kibéleltem vele a kerámia formát, körben a szélét a forma mentén egyenesre vágtam. Az így megmaradt tésztát félretettem.
Előmelegített sütőben pár perc alatt elősütöttem.
Ezután megszórtam a grízzel, beleöntöttem a túrós tölteléket, rátettem a gyümölcsöket, és a maradék tésztából kidíszítettem a tetejét.
Visszatettem a sütőbe, és készre sütöttem.

A kikevert túrós krém

A karamellizált birsalma

A forma a tésztával...

...és elősütés után benne a töltelék



12 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, fügét még így nem ettem de biztos nagyon finom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! Ha lesz egyszer alkalmad rá, kóstold meg frissen is a fügét 😊

      Törlés
  2. Én sem ettem csak aszalt fügét, de azt sokszor, mert nagyon szeretem. Látványnak is nagyon jól éz ki a sütid, és az íze is nagyon finom lehet. Mind a két gyümölcsöt szeretem ezért csak jó lehet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, neked is ajánlom, hogy egyszer kóstold meg frissen, ha valahol módod lesz rá. Finom úgy is, persze teljesen más, mint aszalva 😊

      Törlés
  3. Látom, már az ősz jegyében készült ez a csodás süti. Túrós is, gyümölcsös is, én imádom az ilyen jellegű édességeket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Nea, nagyon finom volt 😊

      Törlés
  4. Ó, nagyon örülök, hogy így megihletett a receptem! Biztos vagyok benne, hogy így is nagyon finom. Ha lett volna, több fügét tettem volna én is bele, de én csak boltból veszem. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még egyszer köszi szépen Edith, nagyon finom volt 😊 Jó hogy megláttam nálad 😊

      Törlés
  5. Hűűű, de csodás! Nagyon szeretem a túrós-gyümölcsös sütiket. Igazi őszi finomság!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Csak egy hibája volt, hogy hamar elfogyott 😋

      Törlés
  6. Nem csodálom. Nagyon jól néz ki, és a túrós süti csak finom lehet.

    VálaszTörlés