2022. február 1., kedd

Zabpelyhes-diós puszedli




Zabkeksznek készült, de olyan finom lágy, omlós lett a belseje, hogy puszedlinek neveztem le. Egy-két apró változtatással egy régi zabkeksz receptemből indultam ki....

Hozzávalók, kb. 46 db puszedlihez: 10 dkg nagy szemű zabpehely, 5 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt, 5 dkg fehér rozsliszt, 1-1 púpozott teáskanál sütőpor és szódabikarbóna, 6-7 dkg dió, 1 mokkáskanál őrölt gyömbér,  1-1 teáskanál őrölt fahéj és mézeskalács fűszerkeverék, ízlés szerint barna cukor vagy más édesítő, 1 vaníliás cukor, 12 dkg margarin, 1 tojás, 2 evőkanál méz, 1 citrom reszelt héja és 2 evőkanál leve,
a tetejére: csokoládés tortadara.

Elkészítése:
A zabpelyhet kávédarálón daráltam le, úgy hogy egy része teljesen apró szemcsés legyen, másik része kissé darabos, de pár szemet teljesen egyben is hagytam. A diót is ledaráltam.
A szárazanyagokat - a liszteket, a  zabpelyhet, a ledarált diót, a fűszereket, a sütőport és a szódabikarbónát - összekevertem.
A szoba hőmérsékletű margarint kikevertem a tojással, a mézzel, az édesítővel, a vaníliás cukorral, a citrom reszelt héjával és levével, aztán fokozatosan hozzá adagoltam a lisztes keveréket. Jól átkevertem, amiből közepesen lágy masszát kaptam.
Az így kapott masszából kisebb dió nagyságú golyókat formáztam, amiket tepsibe sorakoztattam, és kicsit  szétlapítottam. Tetejüket megszórtam a tortadarával.
Előmelegített sütőben 6-8 perc alatt készre sütöttem (ez az idő sütőfüggő), majd mikor kihűltek, fémdobozba tettem őket, amiből gyorsan fogytak 😋.....





17 megjegyzés:

  1. Nagyon finom, aromás süti lehetett, mert gondolom, hogy már mind elfogyott. Doboz töltögetésre tökéletesek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea! Finom fűszeres volt, és igen már elfogytak, úgyhogy ideje lenne újra megtölteni a dobozt 😊

      Törlés
  2. A zabpelyhes-diós puszedlid nagyon szépre sikeredett, és finom is lehetett. Mi is szeretjük az ilyen sütiket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Lívia, finomak voltak, és még egészségesek is, legalábbis úgy gondolom 😄.

      Törlés
  3. Nekem is van valami hasonló zabpelyhes receptem - a végtelenségig variálhatók a belevalók és ropogósra sütve sokáig eláll.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Ha nem fogynak el hamar, valóban sokáig elállnak 😄, és új ízekkel bővíthetőek is.

      Törlés
  4. Keksz, vagy puszedli, mindenképp csodás!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen, a neve valóban mindegy hogy mi, csak finomak legyenek, és sok legyen belőlük 😄.

      Törlés
  5. Nagyon finom kekszet sütöttél.... a hozzávalókat olvasva én is megfogom sütni, mert beleillik a diétámba.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, próbálkozz meg vele Te is, biztos ízlik majd, és bűntudat nélkül lehet falatozni belőle 😊.

      Törlés
  6. Jó kis kekszet sütöttél finom lehetett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Éva, finom volt, ameddig volt belőle 😊.

      Törlés
  7. Nem csodálom, hogy gyorsan elfogyott.

    VálaszTörlés
  8. Kati, Évánál láttam hasonló kekszeket. Csak a margarint kell laktózmentesre cserélnem, a tojásfehérjét kihagyni, akkor az unokáim is ehetik! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is láttam Éva kekszét, finomak lehetnek azok is. Én is akartam kókuszosat sütni már régóta, csak mindig elmaradt. Ez az enyém nagyon jól bevált nekünk, az alapreceptje szerint már sokat sütöttem 😊.
      Sok sikert neked a laktózmentes sütikhez, váljon egészségetekre!

      Törlés