2022. február 22., kedd

Panna cotta sárgadinnye- és áfonyalekvárral




Egy könnyed, hűs, krémes desszert, kiváló vendégváráshoz, vagy csak ha megkívánunk egy kis délutáni nyalánkságot....

Hozzávalók: 4 dl 3,5 %-os tej, 2-2,5 dl tejszín, 10 gramm zselatinpor, ami kb. 2 púpozott teáskanálnak felel meg, 1 vaníliás cukor vagy vanília aroma, citromlé és cukor ízlés szerint, áfonya- és sárgadinnye lekvár, 
a díszítéséhez a tetejére: bármilyen gyümölcs, csokoládé drazsé, stb.....

Elkészítése:
A tejből elvettem 1 dl-t, ebben elkevertem a zselatint, majd forrásig hevítettem. A többi tejet, a tejszínt és a cukrot felforraltam, majd hozzákevertem a zselatinkeveréket. Mikor kicsit hűlt, ízesítettem a vaníliával és a citromlével. 
Négy kehelybe töltöttem, úgy hogy közben áfonya- és sárgadinnye lekvárral rétegeztem. Hűtőbe tettem, és mikor megdermedt kidíszítettem a tetejét, majd tejszínhabbal tálaltam.
 
Mindkét lekvár a kedvencünk, a sárgadinnyét már a Nagymamám is főzte, tőle van a recept, az áfonya lekvárt tavaly kaptuk Erdélyben a panzióban, kedves barátainktól. Ez eredeti erdei áfonyából készült, sokkal finomabb, zamatosabb mint a piacokon kapható nemesített társaik.





6 megjegyzés:

  1. Guszta nagyon finom lehetett ezzel a különleges lekvároddal!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, finom volt. Mindkét lekvárt nagyon szeretjük 😋.

      Törlés
  2. Ez a Panna cotta nagyon finom lehetett a különleges lekvárjaiddal. Megkóstoltam volna szívesen.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, szívesen megkínáltalak volna, de már elfogyott 😊.

      Törlés
  3. Nagyon különlegessé tetted a lekvárokkal, gyümölcsökkel. Már a látványa is elvarázsolt.

    VálaszTörlés