2022. február 16., szerda

Kókuszos zabkeksz




Egy csésze gyümölcsteával kiváló délutáni, esti rágcsálni való


Az egyik keksz közelebbről, kettétörve

Van egy régi zabpelyhes keksz receptem, amit én állítottam össze, és ebből már sütöttem többféle ízesítésű kekszeket, saját ízlésünk szerint. Most egy kókuszosra esett a választásom, mert ilyen még nem volt. Finom ropogósak, de mégis laza szerkezetűek lettek, amik fémdobozban sokáig elállnak - ha addig nem járunk rájuk 😊.
Ha azt szeretnénk, hogy puhák, omlósak legyenek, akkor tegyük a süteményeket fémdobozba, melléjük pedig egy-két szelet almát.

Hozzávalók 34 db kekszhez: 10 dkg zabpehely, 5 dkg kókuszreszelék, 5 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt, 5 dkg világos rozsliszt, egy-két csipet őrölt gyömbér, 1 citrom reszelt héja, 1 teáskanál sütőpor, 1 teáskanál szódabikarbóna, 15 dkg margarin, vagy vaj, 1 tojás, 15 dkg cukor (ebből 5 dkg barna cukor), 1 tasak vaníliás cukor, 3-4 dkg fehércsoki, 
tetejére: barnacukor.

Elkészítése:
A zabpehelyből két-három kanállal egyben hagytam, a többit ledaráltam, ezután az összes száraz anyaggal - vagyis a kókuszreszelékkel, a lisztekkel, a gyömbérrel, a sütőporral és a szódabikarbónával - összekevertem.
A margarint kikevertem a cukrokkal és a tojással, majd fokozatosan hozzáadtam az előző zabpelyhes-lisztes keveréket. Jól összekevertem. A végén késsel összevagdostam a fehércsokit, ezt is belekevertem a masszába.
Ezek után diónyi darabokat vettem, kigömbölyítettem, kicsit ellapítottam és tepsibe sorakoztattam. Sütés közben eléggé megnőnek, ezért tegyük őket egymástól tisztes távolságba. Tetejüket  még megszórtam barnacukorral, ami sütés közben kicsit karamellizálódik.
Előmelegített sütőben hamar megsülnek, 10 perc, vagy még annyi sem kell nekik. Akkor kell kivenni, amikor még egész puhák, és úgy néznek ki, mintha nem sültek volna meg. De levegőn hamar megszilárdulnak. Nagyon finomak!

A hozzávalók egy része: a zabpehely, a rozsliszt, a teljes kiőrlésű liszt,
a kókusz reszelék és citromhéj

A megkevert massza, a fehércsokival

Tepsiben - tehetjük még távolabb egymástól őket, mint itt a képen



12 megjegyzés:

  1. Nagyon jó összeállításnak tűnik, remekül összehoztad!

    VálaszTörlés
  2. Nem is kellett sokáig várni a kekszedre:-)) Nagyon finom lehet guszta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! Igen, már egy hete sütöttem, és már el is fogyott 😊. Finom volt.

      Törlés
  3. Nagyon vártam már a kekszeidet, és most jó nagyokat nyelek.... nagyon guszták és látni lehet hogy milyen finom omlósak.Köszönöm a receptet, meg fogom sütni. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm kedves Éva, sok sikert a sütéshez, váljon egészségedre! 😊

      Törlés
  4. Nagyon jók ezek a kekszek, jól variálhatóak és finomak. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Iza, valóban nagyon finomak voltak! 😊

      Törlés
  5. Mi is nagyon szeretjük - különösen én - a kókuszos sütiket. Nagyon finom lehetett ez a sütid, és jól is néz ki. Finom lehetett a gyümölcsteával.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, finomak is a kókuszos sütik. Mi sok teát iszunk, reggelihez nem, de szinte egész nap 😊.

      Törlés
  6. Én ritkán sütök kekszet, de a tieidet mindig megkívánom. Látszik, hogy finomra sikerült.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, szeretjük ezeket a ropogós rágcsálni valókat. Ha pedig azt szeretnénk, hogy omlósabb legyen, egy-két napra beleteszek a dobozba egy kis almadarabot, és máris puhább lesz 😊.

      Törlés