2021. június 29., kedd

Aprópecsenye paneer sajttal és salátával




A nagy nyári melegben nincs is könnyebb étel egy finom friss salátánál. De ne hogy csak zöldet együnk, sütöttem mellé kevés aprópecsenyét. Gazdagítottam még kis kockákra vágott, saját készítésű paneer sajttal is, amiből pár darab nagyobbacska kockát meg is sütöttem a húscsíkokkal. Egyszerű de nagyszerű ebédünk volt.
A hozzávalóknál nem írtam mennyiséget, mert inkább csak ötletnek szántam, és nem egy pontos receptnek. Ha valaki kedvet kap hozzá, akkor a saját ízlésének megfelelően készítheti el, a kívánt mennyiséggel.

Hozzávalók az aprópecsenyéhez: csirkemell, só, grill fűszerkeverék (őrölt- paprika, köménymag, koriander, gyömbért és bors, szárított-morzsolt majoránna és kakukkfű), kevés olaj, 
a sült vagy grillezett paneer sajthoz: házi saját készítésű paneer sajt, vagy vásárolt grill sajt, 
a salátához: fejes saláta vagy jégsaláta, kígyóuborka, paradicsom (de tehetünk bele zöldhagymát, sárgarépa csíkokat, csemege kukoricát, kápia paprikát, retket.... stb.), kis kockák a paneer sajtból, vagy feta sajt, 
a saláta öntetéhez: olívaolaj, citromlé, mustár, só, kevés porcukor, őrölt bors, szárított-morzsolt oregánó és bazsalikom.

Elkészítése:
A húst csíkokra vágtam, alaposan befűszereztem, hűtőben állni hagytam.
A sajtot a salátához kisebb, illetve a sütéshez nagyobb kockákra vágtam. Ajánlatos előző nap elkészíteni a sajtot, akkor jobban összeérik.
Elkészítettem a saláta öntetét a hozzávalóiból, kóstolgatva a saját ízlésem szerint.
A salátát, uborkát és a paradicsomot összedaraboltam, beletettem a tálkába, sóztam és átkevertem.
Ezután elkezdtem sütni a húst, egy serpenyőben, kevés olajon. Mikor félig kész lett mellé tettem a nagyobb kockára vágott sajtokat, és együtt pirítottam készre.
Az apróbb sajtkockákat rászórtam a salátára, rálocsoltam az öntetet, és a friss sültekkel együtt azonnal tálaltam.
Kínálhatunk mellé egy pohár hideg sört vagy fröccsöt, de a kánikulai napokon nagyon jól esik hozzá egy saját készítésű jeges tea is. Jó étvágyat hozzá!




6 megjegyzés:

  1. Nagyon finom ebédetek volt guszta, váljon egészségetekre!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szuper könnyű nyári ebédetek volt és szép színes, a sok finom sokféle salátától, zöldségtől.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, nagyon jó volt. Szeretjük a friss a salátát, ilyenkor nem is kell más köret.

      Törlés
  3. Ez nagyon finom lehetett, csak úgy nyelek nagyokat a képek láttán! Egészségetekre! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen Verus, nagyon finom volt 😊.

      Törlés