2019. augusztus 31., szombat

Búvárszilvás




Apukámnál sütöttem - és nála fényképeztem is - ezt az egyszerű, de finom, könnyű mákos-gyümölcsös süteményt, amelynek a nevét a férjem adta, a búvártúrós után 😋.

Hozzávalók: 1 bögre (kb. 2,5 dl-es) darált mák, 1,5 bögre liszt, 1 csomag sütőpor, 3/4 bögre cukor, 1 csomag vaníliás cukor, 2 tojás, 1/2 bögre tej, 1 nagyobb alma, 1 citrom reszelt héja, 1 kiskanál fahéj, és pár szem szilva.

Elkészítése:
A mákot, a cukrokat és a tojásokat jól elkevertem a tejjel. Belereszeltem a citrom héját, megszórtam a fahéjjal, hozzáadtam a sütőporral elkevert lisztet és végül a lereszelt almát is.
Zománcozott tepsibe öntöttem, és fél szilvaszemeket nyomkodtam a tetejére úgy, hogy majd a felszeletelésnél mindegyik kockába egy szilva jusson.
Előmelegített sütőben 180 fokon kb. 35 perc sütés alatt el is készült. Mikor kihűlt felszeleteltem, és porcukorral meghintve kínáltam.

Sütés előtt...

...és sütés után


Végezetül néhány fotó a gyönyörűen virágzó vinkákról, ahol a süti fotói készültek:






12 megjegyzés:

  1. Mák és gyümölcs csak jó lehet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Ani, jó volt, de már sajnos csak volt :-)

      Törlés
  2. A mákos sütik nagyon finomak, főleg, ha gyümölccsel készülnek. Szépek a fotók, mint mindig. :)

    VálaszTörlés
  3. Finom lehet ez a sütemény, a virágok csodásak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Éva, finom volt a süti, és a virágok is nagyon szépen nyílnak :-)

      Törlés
  4. Gyönyörű nyári-őszi fotók! A süti is nemkülönben! :)
    Puszillak :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Reméljük szép hosszú napsütéses ősz lesz :-)

      Törlés
  5. Mi is neveztünk már el ételt a férjemmel ami olyan családi kitalált étel aminek nem volt neve. De ez a búvárszilvás is nagyon jó, de mitől búvár? Bármi is a neve nagyon finom lehetett. Gyönyörűek a vrágok is. De milyen virág az a vinka? - még nem hallottam ezt a nevet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia! Gondolom attól "búvár" hogy a töltelék, mint a túró is, belesüllyed a tésztába. Az én búvártúrósom így néz ki:
      https://katalin-konyha.blogspot.com/2014/07/buvarturos.html
      de ha megnézed az interneten, sokat másikakat látsz belőle.
      A vinka, vagy vinca, nagyon szépen virágzó, egynyári virág, jól tűri a szárazságot is, nekünk is van az erkélyünkön.

      Törlés
  6. Nagyon jó nevet talált a férjed ennek a finom, ötletes sütinek. Mákosak, diósak nekem is a gyengéim, gyümölccsel párosítva meg főként. A vinkák is szépen mosolyognak a fotókon.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen kedves Nea! Örülök hogy tetszik a sütemény neve :-) Finomak ezek a gyümölcsös sütik, és elkészíteni sem sok idő.

      Törlés