2019. augusztus 11., vasárnap

Cukordinnyés pudingos poharas desszert






Itt a nyár, ilyenkor mindig jól esik egy hűsítő desszert. Most az egyik kedvenc gyümölcsünkből, a lédús cukordinnyéből készítettem egy édességet, saját kreáció alapján.
Gondoltam egy nagyot, hogy megpróbálok a panner-sajt receptje alapján valamilyen édes túró vagy sajtféleséget készíteni, és azt teszem a desszertbe, túró vagy mascarpone helyett, kókuszreszelékkel ízesítve. Érdekes tejtermék lett belőle 🍚, a kókuszreszeléktől és a kristálycukortól egy finom, szinte ropogós, morzsás túrószerűség....

Hozzávalók 5-6 pohárhoz, az aljára: 8 dl tejből, csipet sóból, 2 evőkanál cukorból és 0,2 dl ecetből készített házi sajt (úgy mint a panner-sajt, csak ez édes), vagy helyette túró, esetleg mascarpone, 2 evőkanál kókuszreszelék, 8 dkg tej- vagy étcsoki, kevés tej,
a közepére: 1 csomag pudingpor (lehet vaníliás, tejszínes, fehércsokis...), 3-4 evőkanál cukor (vagy ízlés szerint), 1 dl tej, 150 gramm natúr joghurt, 1 közepes cukordinnye fele,
tetejére a díszítéshez: tejszínhab, dinnyedarabkák, csokidarabkák, menta- vagy citromfűlevélkék.

Elkészítése:
Először a a panner-sajt mintájára elkészítettem az édes túrót. Hozzákevertem a kristálycukrot és a kókuszreszeléket, majd elosztottam a poharak aljában, és a kevés tejben felolvasztott csokit ráöntöttem. 
Ezután elkészítettem a dinnyés pudingot. A tejben elkevertem a pudingport és a cukrot, hozzáadtam a joghurtot és a leturmixolt (nem baj ha pár kisebb darabka is marad benne) dinnyét. Megfőztem mint egy hagyományos pudingot, és rámertem a poharakra. Ha a dinnye nem nagyon édes, ízlés szerint lehet még édesíteni. Hűtőbe tettem.
Tálalás előtt tejszínhabbal, dinnyedarabkákkal, csokidarabkákkal és mentalevelekkel díszítettem.

Az édes túróféle a poharakban


Rajta a csoki...


...és a dinnyepuding is, amit hűtés után
tetszés szerint díszíthetünk



8 megjegyzés:

  1. Csodás alkotás, így még én is megenném a cukordinnyét. :-) Amúgy inkább görög párti vagyok. :-D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Zsuzsa! A görögöt is nagyon szeretjük, úgyhogy nekünk jöhet mind a kettő :-)

      Törlés
  2. Hű, de jó kis hűsítő desszert. Én inkább sárgadinnye rajongó vagyok, bár diabétesz miatt ebből sem ehetek sokat. Ez a desszert nagyon jól ki lett találva és nagyon szép is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea! Nagyon sajnálom, hogy ilyen problémád van, és hogy meg kell gondolnod, miből mennyit ehetsz... :-(

      Törlés
  3. Kölönleges poharas desszert, nagyon finom lehetett és jól is néz ki. A cukordinnye nekünk is a kedvencünk.

    VálaszTörlés
  4. Csodás kreáció! Én mindegyik fajtáját szeretem a dinnyének, szóval ezt a poharas desszertet is percek alatt eltüntetném. :-)

    VálaszTörlés