2019. augusztus 20., kedd

Cukkinikrém ropogós pirított kenyérrel





A padlizsánkrém mintájára elkészítettem ezt a könnyed, habos kencét, amit friss pirított kenyérrel ettünk. Még a majonézzel való megkeverése előtt egy keveset eltettem belőle a mélyhűtőbe. A megsütött padlizsán jól tűri a fagyasztást, hogy milyen lesz nem tudom, de majd meglátjuk...

Hozzávalók: 1 közepes cukkini, kb. 45 dkg-os, 1 nagyobb hagyma, 2 gerezd fokhagyma, só, bors, pár szál snidling és 6 bazsalikomlevél, kevéske olaj, ízlés szerint majonéz.

Elkészítése:
Nagyon egyszerű. A kockára vágott hagymát az olajban megdinszteltem, hozzáadtam a zúzott fokhagymát, a felszeletelt-feldarabolt cukkinit, és az összevágott snidlinget és bazsalikomot. Sóztam, borsoztam, majd együtt, saját levében készre pároltam - és ahogy mondani szokás -, a végén zsírjára pirítottam.
Hagytam kicsit hűlni, majd botmixerrel pépesítettem, könnyed habos lett. Ízlés szerint majonézt kevertem hozzá, majd megkóstoltam hogy a sóból, borsból kell-e még bele. 

Ezután hűtőszekrénybe tettem, majd amikor kellően lehűlt, ropogós pirított kenyérrel jóízűen megettük.

A hozzávalók

A cukkini párolása



8 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem a kenyérre kenhető kencéket, padlizsánkrémet nyáron többször is készítettem. Még télre is tettem el néhány kicsi üveggel. Ez a cukkinikrém hasonlóan finom lehet, mint a padlizsánkrém. Tetszik! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Vanilin! Kis adaggal kipróbálhatod, biztos ízlik majd ez is. Hasonlít az íze a padlizsánkrémhez, csak ez lágyabb.
      Padlizsánkrémet én is szoktam eltenni, de nem üvegekbe, hanem mélyhűtőbe, azt is még a megkeverése előtt, a megsütött, natúr padlizsánpépet.

      Törlés
  2. Felvágottak helyett én is inkább zöldséges kencéket készítek mostanában. Cukkiniből még nem próbáltam, de itt ez a jó kis recept, ami késik, nem múlik. Biztosan a kedvencem lesz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea, próbáld ki, finom, könnyed, biztos ízlene :-)

      Törlés
  3. Mi is szeretjük a kencéket, készítettem is többféle zöldségből. Mindenféle kence jöhet, mert a piritós is a kedvencünk. Ez a cukkiniből készült kencéd is finom lehet és jól is néz ki. Cukkiniből még nem készítettem, de majd kipróbálom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia! Ha a többi zöldséges kence ízlik, akkor ez is ízlik majd :-)

      Törlés
  4. Padlizsánkrémet már kóstoltam de finom lehetett ez is!

    VálaszTörlés