2019. augusztus 8., csütörtök

Nyaralás az Adria egyik gyöngyszemében, Rabacban - 2019. július 28. és augusztus 4. között

Idén is sikerült eljutnunk Horvátországba, most az Isztriára, Rabacba, ahol nyolc szép napot töltöttünk. A Nadija Apartmanban laktunk, a Slobode utca 51 szám alatt. Házigazdáink egy nagyon kedves házaspár volt, akik németül és angolul jól beszélnek, így könnyen meg tudtuk érteni egymást.

Rabacban többször jártunk már, először kerek 35 évvel ezelőtt, 1984-ben, nászúton (szinte pont ugyanebben az időszakban), még a régi nagy Jugoszlávia idején, majd utána még háromszor a lányunkkal - már mint Horvátországban - a 90-es években, majd utoljára három évvel ezelőtt. Most is ugyanott laktunk, mint legutóbb, mert nagyon kedvesek a házigazdáink, szép és jól felszerelt az apartman, jó helyen fekszik, könnyen elérni a tengerpartot, és még sorolhatnám, hogy miért tetszik ennyire...

Rabac gyönyörű helyen fekszik, az Isztriai-félsziget keleti partján. Hamisítatlan mediterrán hangulat uralkodik a környéken, pálmafák, szikrázó napsütés, csillogó kék tenger, kristálytiszta víz, perzselő nap, simogató szél...
Most is sokfelé jártunk Rabacon kívül, olyan helyeken ahol régebben is voltunk már, ahol jó volt nosztalgiázni, és olyan helyeken is megfordultunk, ahol eddig még nem.

Többek között ellátogattunk a Rabac felett fekvő kedves kisvárosba, Labinba. Egész napos kiránduláson vettünk részt a Pula alatti Kamenjak-félszigeten, aminek egész területe nemzeti park. Egy másik hosszú napon jártunk a csodálatos Cres és Losinj szigeteken, ahova egy hatalmas komppal jutottunk el. Egy újabb napon felkerestük az Isztria nyugati partján fekvő Vrsart és Rovinjt, majd visszafelé Bale kisvárosban is megálltunk. Mind gyönyörű, hangulatos, több százéves ódon városok - amik nekem a kedvenceim -, tele műemlékekkel, szűk sikátorokkal, magukon hordozó velencei építészeti stílussal.

De jutott idő strandolásra, sok-sok rabaci sétára és pihenésre is - bár ez utóbbira nem annyira sok idő, mert szerencsére jó volt az időjárás, sok a látnivaló, és így az egy hét gyorsan elszaladt. Az utolsó este "tengeralattjáróval" egy 40 perces kiránduláson vettünk részt, kb. 2 méterrel voltunk a víz felszíne alatt, az út során a sziklás part mentén haladva kisebb halakat, tengeri sünöket, tengeri uborkákat és a köves-sziklás tengerfenéket láttuk. A fényképek sajnos a gyenge megvilágítás miatt nem igazán sikerültek.

Ide most kedvcsinálónak feltöltöttem 157 képet, amit így is nehéz volt kiválasztani a több mint 1600 felvételünkből, sok szép ki is maradt. De ha érdekel benneteket, akkor részletesen meg tudjátok nézni a többi képből készülő részletes válogatást a Délvidék blogomon.

A felvételek 2019. július 28. és augusztus 4. kötött készültek.

Rabac

Minden reggel ez a gyönyörű látvány fogadott, ahogy kiléptünk a teraszunkra....

Sokszor kint ettünk is

Délvidéki idill

Ráközelítve a kikötőre...

A kép közepén látható "NENO" nevű sárga hajó az általam "tengeralattjárónak" nevezett hajó

A Nemo belseje. Alul az üvegablakokon keresztül lehet nézelődni.

Az öböl, ahol elterül a város

Az egyik kirándulóhajó, a hangulatos "kalózhajó"

Az apartmanunk utcája...

Egy kis időutazás... Ez a kép itt Rabacban, 1984. július végén a nászutunkkor készült 💓
szinte napra pontosan a mostani felvételekkel....

...vagyis evvel, ahol ugyanaz a 35 éves blúz van rajtam, mint akkor (egyébként én horgoltam).
A ridikül is hasonlóan fehér, és mondhatnám, hogy a fehér nadrág is ugyanaz,
de ez sajnos pár számmal már nagyobb mint a régi volt.
A fehér kalap sincs már meg, de van helyette jó pár ránccal több 😊

Egy kárókatona száritkozik

Szállodák sora

Hatalmas agávék

A sziklás tengerpart....

Az alattam látható parton strandoltunk. Most is, és húsz éve is, mikor a lányunkkal jártunk itt.

Már kora reggel indultunk a strandra, hogy legyen jó helyünk....

...és már itt is vagyunk...

Szia, látlak!

Ilyen korán még nem volt nagy tömeg, enyém volt az egész tenger 😎

Feri hűsöl

A kristálytiszta víz

Aztán gyorsan benépesedett a part

Labin

Labin, a bájos kisváros Rabac fölött a hegyen

Lelátás Labinból Rabacra

Labin óvárosa

Ketten

A Kamenjak-félsziget, és rajta Premantura város

A Kamenjak-félsziget Isztria legdélebbi pontja

A teljes egészében védett félszigetre autóval belépődíj ellenében hajthatunk csak be

Kilátótorony "ősember módjára"

Nagyon kalandos volt ide felmászni, én mégis kihagytam - Feri már fentről integet

Hatalmas szikláival a környék legvadregényesebb partszakasza. Sokan ugráltak le a rémisztő mélységbe,
én biztos belehaltam volna 😟

A félszigeten dinoszaurusz lábnyomokat is találtak, mi sajnos nem találtunk rá, úgy ahogy az itt lévő dinóparkra sem, sajnos... Pedig utólag, már itthon nézve nagyon jópofának tűnik.

A félszigeten visszafelé jövet egy rövid időre megálltunk Premantura városban is...

A komp, Brestova - Porozina között, Cres-szigetre

Még a komp indulása előtt

Már nagyon várjuk a kompot...

Végre megjött!

Rengeteg autó fér el a kompon. Itt középen 7 soron állnak, és még a komp gyomrában is sok a hely.

Jó volt a kilátás a komp orrából, mások is kedvet kaptak, hogy itt álljanak

Cres város, a Cres-szigeten

Első megállónk Cres szigetén, ahol előttünk a végtelen tenger

Cres városa...

A kikötőben...

...és a sikátorokban

Ismerkedek Popejjel 😍

Veli Losinj, a Losinj-szigeten

Már Losinj szigetén...

És a hangulatos Veli Losinj, a hatalmas pálmafákkal....

A sziklás tengerpart...

A világítótorony

A sirályok a háztetőkön is szívesen időznek

A színes házsor a kikötőben

Mali Losinj, a Losinj-szigeten

A strand

A Szűz Mária születése templom

Osor város, Cres és Losinj szigetek találkozásánál

Cres szigetének déli részén, azon a helyen fekszik, melyet csak egy keskeny csatorna választ el a szomszédos Lošinj szigettől. Az ókorban Cres és Lošinj szigete még egy szigetet alkotott, azonban még az ókorban kereskedelmi okok miatt egy csatornával kettévágták. Ezen a csatornán ma egy elfordítható híd ível át.

Séta az óvárosban.... hű de forró ennek a múzsának a feneke! 😎

A Limski-fjord

A szárazföldbe hosszan, 10 km mélyre benyúló fjord, Rovinj és Poreč között.
A vrsari és rovinji kirándulás előtt álltunk meg itt.

Itt mindent lehet kapni, mi szem-szájnak ingere. Mi is vásároltunk egy finom mézes pálinkát, szép kagylókkal és csigákkal díszített üvegben.

Vrsar

Vrsar egy szép fekvésű isztriai tengerparti település a félsziget nyugati részén, Poreč központjától 10 km-re délre

A csodálatos kilátás

Egy hangulatos pizzéria

Rovinj

A középkori Rovinj - gyönyörű!

A kikötő

Kilátás a tengerre a székesegyház mellől...

Mit mondasz? Halljuk de nem egészen értjük... talán halat ennél?  🐟

Rovinj óvárosának legmagasabb pontján áll a város védőszentjének, szent Eufémiának szentelt püspöki székesegyház

Kilátás a másik irányba

Bale

Bale egy kedves kisváros Rovinj közelében, de már az Isztria belsejében....

Mintha Itáliában járnánk....

Hangulatos zegzugos utcák....

Svetvinčenat

Útközben találtunk rá erre a bájos kisvárosra, ahol épp ünnepség volt

Plomin

Hazafelé megálltunk Plomin óvárosában, mely a fjord felett épült...

...és a Plomini-fjord

Hazafelé

Valahol Lovran és Opatija környékén az autóból fényképezve...

Búcsú a tengertől és a hegyektől....

1. Megint csodás helyeken jártatok, Bale különösen tetszett. Olyan jó volt végignézni a képeket és a szövegek is nagyon találóak. Azért a tengeri uborkára kiváncsi lettem volna. Jövő héttől én is szabadságon leszek, lesz időm majd megnézni a többi fotót is. Örülök, hogy jól sikerült a nyaralás és megint számos élménnyel gazdagodtatok.

1. Köszönjük szépen kedves Nea! Örülök, hogy tetszenek a képeink és a hozzá tartozó szövegek :-) A tengeri uborka - legalábbis gondoljuk hogy azok voltak -, olyanok voltak mint egy hosszabb hurkadarab :-)

2. Nagy élmény volt végignézni a képeket és olvasni hozzá a szöveget. A hangulat utánozhatatlan. Alig változtál az évek folyamán. Tényleg!

1. Köszönjük szépen kedves Margó! Szeretem ezt a délvidéki hangulatot, még a nagy meleg sem zavar ott :-) Köszönöm, hogy úgy látod, hogy nem sokat változtam az évek alatt - én azért látom :-)

3. Igen. Alig változtál. Nagyon szép képeket mutatsz. Élmény volt végignézni. Köszönöm.

1. Neked is köszönjük szépen kedves Ani! Nagyon szép hét volt, csak kár, hogy ilyen gyorsan elszaladt :-) Kedves tőled, hogy Te is úgy látod, alig változtam - de hát a 35 év azért különbség mégis csak 35 év :-)

4. Megint csodás helyeken voltatok, nagy élmény lehetett. Nem is tudom elképzelni, hogyan fért 8 napba ennyi csodás kisváros megtekintése. A fotók is csodásak és te sem változtál, az alakod szinte olyan, mint 35 évvel ezelőtt. Én amíg nem olvastam a kép alá írt szöveged, azt hittem, hogy az aktuális fotó rólad. Örömmel néztem végig az összes képet, mert volt olyan helyszín ahol mi is voltunk a férjemmel 1986-ban. Opatija volt a szálláshelyünk és onnan mentünk az Isztriai-félszigetre, Pula, Rabac, Rovinj Porec volt amit láthattunk, és a tenger, mert csak egy napos volt az odalátogatásunk.
    Gyönyörű Horvátország és a volt Jugoszlávia tenger felöli része, csodálatos az a délvidéki hangulat, én is imádom.

1. Köszönjük kedves Lívia! Igen, Horvátország nagyon szép, ahogy a régi Jugoszlávia is az volt.
      Pulába és Porecbe most időhiány miatt nem mentünk el, mert ott már régebben voltunk. Igaz Rovinjban is voltunk már, de az olyan csodálatos, hogy nem lehetett kihagyni, és amúgy is a közelében jártunk.
      Opatija is gyönyörű, ott még a szüleimmel voltam, de az is már közel 40 éve volt...
      Nagyon kedves tőled, hogy nem látsz sok különbséget a két fotó között, pedig van bőven.. :-) :-) de hát ez az élet rendje....

5. Rovinj, Poreč, Lovran, Opatija, Pula, Limski fjord - az Isztriát egyszer én is körbejártam, jó volt látni pár helyszínt, ami kicsit még emlékeztetett erre a nagyon régi,de szép nyaralásra.

1. Köszönjük kedves Mari! Ezek mind számunkra is kedves helyek, örülök, hogy Te is jártál erre, és hogy örömmel emlékszel vissza a régi szép időkre...

6. Csodás helyen voltatok és ahogy szoktátok most sem tudtatok egy helyben maradni:-)) Nem sokat változtál!

1. Köszönjük szépen kedve Éva! Szeretjük mindig körbejárni a környéket, hogy minél többet lássunk abból a sok szépből, ami egy-egy helyen van :-)

7. Csodás képek és semmit nem változtál a nászutas kép óta! <3

8. Mindig élvezet végignézni a képeket és végigolvasni a beszámolóidat! És igen, megerősítem: alig változtál valamit az évek során!

1. Köszönöm szépen Melinda, nagyon kedves vagy! Én azért érzem, hogy nem vagyok már 25 éves :-)

9. Jaj, csodás az egész összeállítás. Majd még egyszer meg fogom nézni a képeket, nyugodtan. .)
    És ne bolondozz, ugyanolyan vagy, mint 35 évvel ezelőtt, semmit sem változtál! :)

1. Köszi szépen Edith, nagyon kedves vagy, hogy így látod :-)
      Ha érdekel Horvátország részletesebben, akkor nézz át a Délvidék blogomra is....