2019. május 5., vasárnap

Pizza - teljes kiőrlésű liszttel


Még egyben a pizza


Felszeletelve

Jó étvágyat hozzá!

Már második alkalom, hogy teljes kiőrlésű búzalisztet is kevertem a pizzatésztához. Kb. 2/3-ad finomlisztből és 1/3-ad teljes kiőrlésűből csináltam, nem akartam többet belőle, mert a teljes kiőrlésű kicsit nehezebben kel meg. De ezzel az aránnyal még nagyon szépen feljött a tésztám.
Ez is finom lett, bár a tésztája kicsit más ízű, mintha csak finomlisztből készülne.
A széle finom ropogós lett, belül lágy. Próbáljátok egyszer ki, így biztos egészségesebb 😋

Hozzávalók egy 26-28 cm átmérőjű pizza tésztájához: 22 dkg liszt - ebből 1/3-ad része a teljes kiőrlésű, 2 dkg élesztő, kis kanál cukor, só, 2 evőkanál olívaolaj, langyos víz,
a tetejére ezek kerültek most - de bármit tehetünk rá, amit szeretünk: házi pizzaszósz (én mindig ezt használom, itt tekinthető meg), gomba, csípős kolbász, sonkafélék, sajt, zöldhagyma, koktél paradicsom, szárított-morzsolt kakukkfű, oregánó, bazsalikom, 
a tálaláskor: friss bazsalikom és csípős zöldpaprika karikák.

Elkészítése:
Először a tésztát készítettem el. A liszteket tálba tettem, sóztam. Középre egy kis mélyedésbe morzsoltam az élesztőt, langyos vizet öntöttem rá, rászórtam egy kiskanál cukrot, és néhány percet vártam hogy feljöjjön az élesztő. 
Ekkor bedagasztottam az olajjal, és annyi langyos vízzel, hogy lágy tésztát kapjak. 
Közben kevés olajon pár perc alatt megpároltam-sütöttem a felszeletelt gombát.
A tésztát kétszeresére kelesztettem. Ezután nem sodortam ki, csak kézzel széthúzkodtam. Kiolajozott kerámia sütőformába tettem, hagytam ismét kelni, majd tetejét megkentem olajjal, és villával megszúrkodtam. Előmelegített sütőben kb. 8 percig elősütöttem, majd rákentem a pizzaszószt, és rátettem a többi feltétet. Megszórtam a reszelt sajttal, és a tetejére tettem a felszeletelt paradicsomot és zöldhagymát - ahogy a képeken is látszik. 
Gyorsan visszatettem a sütőbe, és készre sütöttem.

Tálaláskor mini levelű friss bazsalikomot és erős zöldpaprikát kínáltam hozzá.

A liszt - látszik rajta hogy a teljes kiőrlésű mennyire más színű

A megkelt tészta és a feltétek...


A tészta a formában...

...majd elősütés után

Rajta pizzaszósz, a gomba, kolbász, sonka...

....a sajt, a paradicsom, a hagyma, és megszórva a fűszerekkel



13 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta. Általában én is ilyen arányban szoktam a kétféle lisztet használni .

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, örülök, hogy te is így használod :-)

      Törlés
  2. Csodásan néz ki és biztos, hogy finom is, ilyen hozzávalókkal csak jó lehet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, fincsi volt :-)

      Törlés
    2. Következő alkalommal ilyet kérek (Ádi alis a vejed)
      ☺️

      Törlés
    3. Már fel is vettem a rendelésed,
      anyósod :-)

      Törlés
  3. Nagyon guszta, az olasz séfek is megirigyelhetnék.

    VálaszTörlés
  4. Kedves Kati! Rég jártam már nálad, de örömmel látom, hogy aktív vagy az élet minden területén - vagyis a konyhában, a kirándulásokban, a fotózásban... 😍
    Örülök, hogy édesapád is még ilyen jól bírja magát, és tevékeny a kertben. Csodálatos a kaktuszgyűjteménye! 🌵 És nagyon jót derültem a vejeddel való kommunikáción! 😄 Minden jót kívánok továbbra is ! 😉

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen kedves Marcsi, Apukám nevében is! Neked is minden jót, jó egészséget és további jó sütést-főzést kívánunk :-)

      Törlés
  5. Nagyon jól néz ki. Én is készítettem már így kenyérlángost, ami majdnem pizza.
    https://korsocska.blogspot.com/2018/04/zoldseges-es-sajtos-kenyerlangos.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Ani! Megnéztem a kenyérlángosodat, nagyon guszta, finom lehet a sok zöldséggel :-)

      Törlés