2019. január 18., péntek

Falafel - magyarul csicseriborsó fasírt


A golyók zsemlemorzsába forgatott változata, friss salátával és "dark" sörrel tálalva....


A saláta közelebbről

A falafel hagyományosan csicseriborsóból készült golyó vagy fasírt. A Közel-Keletről ered, mely az arab világban az étkezés fontos része, de mára már az egész világon elterjedt.
Több receptleírást néztem végig, sőt olyat is találtam, ami kizárólag édeskrumplival készült. Így én most a kettő keverékéből csináltam.

Mivel nem vagyunk nagyétkűek, nekünk kettőnknek ez a mennyiség egyszerre sok lett volna, ezért a golyók felét - még sütés előtt - lefagyasztottam.
Először zsemlemorzsába forgatva sütöttem ki a golyókat és friss salátával tálaltam, a második alkalommal kukoricadara-kukoricaliszt keverékét használtam a panírozáshoz, és az előző bejegyzésemben szereplő krumplisalátát tálaltam fel hozzá.

Finom lett, így is, úgy is, próbáljátok ki, ha még nem ismeritek, mi is csak most ettünk először ilyet....

A kukoricadara-kukoricaliszt keverékével panírozott golyók, tojásos krumplisalátával tálalva...


Kettévágva...


Hozzávalók: 30 dkg csicseriborsó (szárazon mérve), 1 kisebb édeskrumpli (batáta), 1 kisebb tojás, só, 3 gerezd fokhagyma, 1 csokor petrezselyemzöld, 1 hagyma, 1 kiskanál őrölt római kömény, 1 mokkáskanál őrölt koriander, és őrölt fekete bors, majoránna, csili őrlemény ízlés szerint,
a panírozásához: zsemlemorzsa, vagy kukoricadara-kukoricaliszt keveréke.

Elkészítése:
A csicseriborsót egy napra beáztattam bő vízbe.
Másnap az édeskrumplit meghámoztam, majd kis kockákra vágva sós vízben megfőztem.
A lecsurgatott csicseriborsót és a főtt édeskrumplit aprítóban ledaráltam, majd az így kapott masszához hozzáadtam a tört fokhagymát, az apróra vágott hagymát, petrezselymet és a a fűszereket. Ezután még egyszer aprítóba tettem és még finomabbra pépesítettem. Fontos, hogy elég finomra daráljuk, különben a golyók hajlamosak szétesni. Nekem még így is nehezen akartak összeállni, ezért egy kisebb tojást is kevertem hozzá - bár ez az eredeti receptekben nem szerepel.
Nedves kézzel kis golyókat formáztam belőle, és a zsemlemorzsába, illetve a másik változathoz kukoricadara-kukoricaliszt keverékébe forgattam meg őket.
Ezután forró olajban 1-2 perc alatt szép világosbarnára sütöttem.

A falafel megkevert masszája

A megformázott golyók



9 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet. És ezek a képek!

    VálaszTörlés
  2. A csicseriborsót mi is szeretjük, készítettem én is tavaly Szilveszter napján salátaként virslis, zöldséges, paradicsomos változatban. De én nem bajlódtam a száraz beáztatásával, mert kész főttet nagyon finomat lehet kapni a Bonduelle készíti.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Ani, Lívia, köszönöm :-)

    VálaszTörlés
  4. Csicseriborsó rajongó vagyok, de falafelt még nem készítettem belőle. Azt hiszem eljött az ideje.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Nea, próbáld ki, biztos ízlik majd, ha szereted a csicseriborsót :-)

      Törlés
  5. Én is szeretem a csicseriborsót, főleg salátába teszem, de szoktam hummuszt is csinálni belőle. Nagyon finom lehet ez a fasírt is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Vanilin! Egyszer majd kipróbálom salátákba is, finom lehet abban is :-)

      Törlés
  6. Csicseri borsó bab lencse, fekete szemü menyecske ne menj haza este, mert megdöf a kecske pompódé...népdalból kiindulva nálunk is régóta használják, de mostanában felkapottabb lett. majd kipróbálom, van is régóta egy konzervem, de eddig csak nézegettem...Köszi az ötletet j.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Milyen szépen elénekelted :-)
      Konzervet még nem használtam, de avval biztos könnyebb, nem kell áztatni, főzni.... Jó étvágyat hozzá, ha elkészíted :-)

      Törlés