2018. augusztus 10., péntek

Kókuszos, joghurtos-málnás és vaníliás-csokis fagyik


A háromféle fagyi együtt

Mözsön készültek ezek a fagyik, mikor nemrég egy hetet otthon töltöttem Apukámnál. Neki van fagylaltgépe, így könnyű volt az elkészítése.
Mindegyikbe került felvert tejszínhab, vagyis Hulala. A kókuszos étkezési keményítővel, a málnás-szedres és vaníliás-csokis változatok pedig fagylaltpor hozzáadásával készültek.
Mindhárom fajta nagyon finom, krémes lett, és gyorsan fogytak a meleg nyári napokon....


Kókuszos fagyi:

Hozzávalók: 4 evőkanál kókuszreszelék, 2,5 dl tej, 1 púpozott kiskanál étkezési keményítő, 1 evőkanál rum, fél citrom leve, kb. 5 dkg cukor (vagy ízlés szerint), 1/3-ad felvert Hulula hab,
a tetejére díszítésnek: kandírozott gyümölcsdarabkák.

Elkészítése:
A kókuszreszeléket 2 dl tejjel és a cukorral elkezdtem főzni. Amikor kicsit kezdett sűrűsödni hozzáadtam a maradék fél dl tejben elkevert keményítőt, és pár percig együtt főztem még. Mikor kihűlt hozzákevertem a citromlét, a rumot és a Hulalát. Fagylaltgépbe öntöttem, amiben 25 perc alatt elkészült a finom hideg fagyi.
Fogyasztható így frissen, vagy műanyag tálba öntve, fagyasztóba téve bármikor később tálalható, teteje a kandírozott gyümölcsdarabkákkal kidíszítve.


Vaníliás-csokis fagyi:

Hozzávalók: 1 zacskó vaníliás Dr.Oetker fagylaltpor, 2 dl tej, 1/3-ad felvert Hulula hab, 10 dkg tejcsoki,
a tetejére díszítésnek: csokireszelék.

Elkészítése:
Először a csokit felolvasztottam kevés tejjel, majd hagytam hűlni.
A fagylaltport elkevertem a tejben, habverővel félig felvertem, majd hozzáadtam a Hulalát. Fagylaltgépbe öntöttem, és szintén 20-25 percig hagytam menni a gépet. Ekkor ezt is tálkába öntöttem, tetejére csurgattam a csokit, amit csak villával kevertem át, hogy márványos legyen.
Tálaláskor csokiforgáccsal díszíthetjük.


Joghurtos-málnás fagyi:

Hozzávalók: 1 zacskó vaníliás Dr.Oetker fagylaltpor, 1 kis doboz natúr joghurt, 1,5 dl tej, egy jó maroknyi málna (ezt nem mértem), kb. 10 dkg szeder, 1/3-ad felvert Hulula hab,
a tetejére díszítésnek: málna és szeder.

Elkészítése:
Először a szedret kevés cukorral és vízzel rövid ideig főztem, csak addig, míg villával már könnyen szét lehetett nyomni.
A fagylaltport elkevertem a tejben, habverővel félig felvertem, majd hozzáadtam a villával pépesített málnát, a joghurtot és a Hulalát. Fagylaltgépbe öntöttem, és szintén 20-25 percig hagytam menni a gépet. Ekkor ezt is tálkába öntöttem, tetejére csurgattam a szedret, amit csak villával kevertem át, hogy márványos legyen.
Tálaláskor málnával és szederrel díszíthetjük.

A kókuszos fagyi...

a vaníliás-csokis....

...és a joghurtos-málnás



7 megjegyzés:

  1. Egyik finomabb lehetett, mint a másik. Nincs is jobb, mint egy jeges, hűsítő nyalánkság ebben a forróságban. Fagyi gép híján én sajnos nem szoktam házilag készíteni, nekem a többször átkeverős változat nem az igazi. Látványra is igen csábítóak. Ügyes vagy!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea! Még gusztább lett volna, ha fagyiskanállal tudtam volna kiszedni, de sajnos az meg itthon maradt :-) De ettől függetlenül jó étvággyal falatoztunk belőle :-)

      Törlés
  2. Nem vagyok nagy fagylalt evő, de vannak kedvenceim, ilyen a kókusz - azt imádom - és minden más gyümölcsös, meg persze a csoki. A hagyományos fagylaltok a legfinomabbak, tőlem aztán találhatnak ki bármilyen mást, nekem nem vonzó.
    Nagyon finom lehetett minden fagyid amit készítettél.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finomak lehettek a fagylaltkanál csak a látványt fokozta volna.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon finomak voltak a fagyik,tanusithatom,mivel
    ezzel lettem fogadva.
    Sok puszi:ÁGI

    VálaszTörlés