2018. augusztus 6., hétfő

Gyömbéres mentaszörp


A kész szörp, már üvegekben és poharakban

A levelek áztatása, még a szörp főzése előtte - az erkélyünkön,
a virágaink társaságában...

...és közelebbről

Itt a nyár, ilyenkor jól esik egy pohár hűs mentaszörp. Aztán ha marad belőle, még télen is finom lesz...

Hozzávalók, az áztatáskor: egy nagy csokor mentalevél, hozzá 1,5 liter víz,  1 citrom, egy kiskanál citromsav, kb. 1 hüvelykujjnyi friss gyömbérgumó,
a szörp főzésekor: literenként kb. 60 dkg cukor (vagy ízlés szerint), 1 csapott teáskanál borkősav,
már az üvegekben, a tetejére: szalicil.

Elkészítése:
A mentaleveleket megmostam, a citromot felkarikáztam, a gyömbért meghámoztam (tehetjük bele egészben, vagy finomra lereszelve), és mindet egy nagyobb befőttes üvegekbe tettem.
Felöntöttem hideg vízzel, majd hozzákevertem a citromsavat. Így hagytam állni hűtőszekrényben, egy-két napig. Közben a megáztatott levelek egy részét botmixerrel daraboltam, hogy jobban kiázzon belőle az íze.
Ezután elkezdtem főzni. Forrás után kis lángon kb. 15 percig főztem. Amikor kicsit lehűlt leszűrtem, a gyömbért és a leveleket jól kinyomkodtam. Hozzáadtam a cukrot, és visszatettem a tűzre. Amikor már teljesen felolvadt a cukor egy csapott kiskanál borkősavat is hozzákevertem. Hagytam hogy egy kicsit összeforrjon, majd üvegekbe töltöttem, és száraz dunsztban hagytam kihűlni.
Ha nem akarjuk azonnal elfogyasztani, akkor egy kevéske, késhegynyi szalicilt lehet az üvegek tetejére szórni, így sokáig eláll.
Sima vízzel, ásványvízzel, vagy szódával hígítva fogyasszuk. Nagyon finom!

Közelebbi képek, már a poharakban a hígított szörp...

Sok "jégvirággal"...

....és sok mentalevéllel, citrommal



5 megjegyzés:

  1. Most éppen kérnék egy pohárkával nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
  2. Ez a hűsítő mentaszörp nekem is jól esne! Isteni lehet! :)

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm kedves Éva és Vanilin! Szívesen megkínálnálak benneteket :-)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon finom lehet ez az itóka ebben a nagy melegben.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia! Nagyon jól esik ebben a kánikulában, de remélem marad belőle télre is :-)

      Törlés