2018. június 15., péntek

Ribizlis meggydzsem




Volt még a mélyhűtőben egy kis tavalyi piros és fekete ribizlim, ezt szerettem volna elhasználni, hisz itt van már az új. Vettem hozzá kevés meggyet, és egy finom, pikáns dzsemet főztem belőle.

Hozzávalók: 1 kg gyümölcshöz kb. 25 dkg cukor (ízlés szerint lehet több vagy kevesebb), háromnegyed tasak dzsemfix, 
tetejére: késhegynyi szalicil.

Elkészítése:
Először a ribizlit főztem meg, közben a meggyet megmostam, kimagoztam, és azt is elkezdtem főzni. Aztán apró lyukú szitán lepasszíroztam a ribizlit, egyenesen bele a meggyhez.
Ezután levettem a tűzről, botmixerrel kicsit pépesítettem, de csak annyira, hogy azért a meggyszemek még darabosak maradjanak. Főztem egy rövid ideig - hamar megpuhult a meggy-, aztán több részletben hozzáadtam a cukrot, végül a dzsemfixet.
Egyet forraltam még rajta, majd jól kimosott üvegekbe töltöttem, tetejükre késhegynyi szalicilt szórtam, és száraz dunsztban hagytam kihűlni.

A ribizlit átpasszírozva hozzáadjuk a meggyhez



5 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet mindkét gyümölcs a kedvencem!

    VálaszTörlés
  2. Szuper párosítás, biztos isteni lett! :)

    VálaszTörlés
  3. Kedves Éva és Vanilin, köszönöm szépen! Igen, nagyon finom lett, próbáljátok ki :-)

    VálaszTörlés
  4. Szeretem a vegyes gyümölcslekvárokat. A fagyasztónak meg az az előnye, hogy évszaktól független. Nekem is vannak még fagyóban tavalyról gyümölcsök, nyilván ez lesz a sorsa - lekvár. Idén barackunk egyáltalán nem terem, így azt kell felhasználni, ami van. Nagyon gusztusos a kenyérre kent lekvárod, szívesen befalnám! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Marcsi! Igen, nagyon jó a találmány a fagyasztó :-)

      Törlés