2018. június 19., kedd

Kefires meggyes piskóta



Egy egyszerű, de ízletes, szaftos meggyes süti, dió- és csokoládé darabkákkal. Már régóta megvolt a kézzel írott receptem, de csak most sütöttem meg először.
Látványra talán nem a legcsábítóbb, mert a csoki kicsit elbarnította, de nagyon finom.
Úgyhogy itt a meggyszezon, ha kedvet kaptatok hozzá, süssétek meg... 😋

Hozzávalók: 1 kis pohár kefir, 20 dkg liszt, 20 dkg cukor, 1 sütőpor, 1 vaníliás cukor, 12 dkg margarin, 2 tojás, 30-40 dkg meggy, 1-2 maroknyi vagdalt dió, 6-8 dkg tejcsokoládé.

Elkészítése:
A sárgájákat kikeverjük a cukrokkal, majd hozzáadjuk a kefirt, az olvasztott margarint és a sütőporral elkevert lisztet. A fehérjéket felverjük, és óvatosan beleforgatjuk az előzőleg elkevert masszába.
Kivajazott, lisztezett tepsibe simítjuk (most egy normál méretű zománcozott tepsiben sütöttem, de ha kicsit magasabb süteményt szeretnénk, akkor egy kisebb tepsit használjunk). 
Tetejére szórjuk a vagdalt diót és a csokoládé darabkákat. Előmelegített sütőben közepes lángon megsütjük.
Amikor kihűlt felszeleteljük és porcukorral meghintjük.




7 megjegyzés:

  1. Finom süti! Hasonló receptem van , szeretem az ilyen egyszerűen elkészíthető finomságokat!Unokáim kedvence a meggyes, hétvégén jönnek így most a napokban én is ezt a süteményt készítem el:)

    VálaszTörlés
  2. Szeretjük az ilyen kevert, egyszerű sütiket. Ilyenkor nekem is a meggy a menő, legyen az pite, meggyleves, meggyszósz, stb. mind jöhet és készítem is. Finom lehetett és jól is néz ki.

    VálaszTörlés
  3. Olvasva a receptet rájöttem, hogy mindenem van hozzá, csak időm legyen, mert mióta megálott az eső a meggyel foglalkozunk. Már rég kornyikálja az uram a pitét meg kell süssem a hétvégén.

    VálaszTörlés
  4. Az ilyen egyszerű sütikért én is odavagyok! Nagyon szeretem a meggyet, igazán finom ez a süti. :)

    VálaszTörlés
  5. Kedves Éva, Lívia, Juci és Vanilin, köszi szépen! Nektek is jó sütögetést :-)

    VálaszTörlés
  6. Ez egy nagyon finom sütemény, én gyakran szoktam sütni, olyan jó ráharapni a ropogós diódarabkákra, ami a savanykás meggyhez nagyon jól illik. Könnyű, gyors, bármikor bevethető, ha édességre vágyunk. Nagyon helyes a kis terítőd is. ;)

    VálaszTörlés