2017. augusztus 12., szombat

Szőlős banánparfé





Finom nyári hűsítő édesség, ami gyorsan és egyszerűen elkészíthető. 
Valamivel színezni szerettem volna, aztán a piacon segített a hirtelen jött ötlet, amikor megláttam a szép sötét szőlőfürtöket....

Hozzávalók: 2 nagy vagy 3 kisebb-közepes banán, 1 sötétkék színű, közepes fürt szőlő (nálam Néró szőlő) 1,5 dl natúr joghurt, 2 dl tejszín vagy növényi habalap (Hulala), 5 dkg porcukor, fél citrom leve,
a teteje díszítéséhez: banánszeletek és szőlőszemek.

Elkészítése:
A banánt a joghurttal és a citromlével együtt leturmixoltam, nem baj ha egy-két nagyobb darabka is marad benne. A tejszínt felvertem, és a banánpépet a cukorral együtt hozzákevertem.
A szőlőből pár szemet hagytam a díszítéshez, majd a többit kevés vízzel rövid ideig főztem, hogy kicsit puhább legyen a héja. Lepasszíroztam, és az így kapott szőlőlét hozzáöntöttem az előzőleg elkészített keverékhez, de csak óvatosan forgattam bele, hogy márványos maradjon.
Fóliával bélelt őzgerincformába öntöttem - pont tele lett vele -, és mélyhűtőbe tettem. Mikor már jól megdermedt, tálcára borítottam, és a fóliát levettem róla.
Tetejét gyümölcsökkel díszítettem, és a bordáknál vágva felszeleteltem.





8 megjegyzés:

  1. Ez tényleg nagyon finom lehet az ilyen őrületes melegben ami a héten volt, meg korábban is vagy bármikor. Nagyon jól néz ki és tényleg egyszerűnek tűnik az elkészítése.

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörű! Nagyon szeretem az ilyen könnyed édességeket. :)

    VálaszTörlés
  3. Lívia, Vanilin, köszönöm szépen!

    VálaszTörlés
  4. Ez igazán csodás lett, igazi költemény!

    VálaszTörlés
  5. Nálunk is népszerűek az ilyen könnyed nyári édességek. Mennyei lehetett.

    VálaszTörlés
  6. Igazán cukrászi szépségeket sikerült készítened.
    Biztosan amilyen szép, olyan jó is.Gratulálok hozzá.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Csak sajnos már elfogyott, ahogy a meleg nyári napok is :-)

      Törlés