2017. augusztus 8., kedd

Damfknödel, a tolnai szilvalekváros gőzgombóc


A gombócok a tányéron, megszórva morzsával...

Tegnapra kicsit engedett a kánikula "szorítása", ezért úgy gondoltam már bekapcsolhatom a sütőt. 
Ez egy tolnai sváb édesség, amit a júniusi mözsi Kerwastrudl (Keltkalács) Fesztiválon ettünk, amit a tolnai karitász tagjai készítettek. Idén már harmadszor tartották meg ezt a rendezvényt, - minden év júniusában szokták. De már az első alkalommal, 2015-ben is ettünk belőle, a receptet is akkor kaptuk, de itthon csak most sütöttem meg először. Valahogy mindig elmaradt, hogy elkészítsem, pedig ott mindig nagyon ízlett....

...és még a lábosban, ahogy kisült - még a morzsa nélkül

Az eredeti recept

Az eredeti recept szerint készítettem, annyi különbséggel, hogy csak egy fél adagot, egy kb. 20 cm átmérőjű lábosban. Nekem 12 db gombóc lett belőle. Gyorsan fogytak, finom könnyűek lettek.

A tészta feldarabolás után, és már rajta a szilvalekvár is

Az elkészített gombócok

A lábosban...

...és ahogy ráöntöttem a forró vizet, egy pillanat alatt ilyenre dagadtak meg



6 megjegyzés:

  1. Ez szuper, ahogy kisült még a morzsa nélkül, guszta lett nagyon megkóstoltam volna. Jöhet minden ami kelt és lekváros, pláne szilvalekváros.
    Ismerem ezt a gombócot, de még nem nem készítettem. Kifogom próbálni. Zsemlemorzsát nem teszek rá, mert az ismert szilvás gombócomra - ami ugye burgonyás - sem zsemlemorzsát teszek, hanem pirított búzadarát, amit kevés vízzel kevergetve főzni kell, amíg beszívja a vizet és megdagad, ezután morzsalékosra keverem.
    Gondolom, hogy ezen sokan csodálkoznak, de én nem szeretem a zsemlemorzsát csak a rántott húson, rántott csirkén stb.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, és jó étvágyat hozzá, ha elkészíted :-)

      Törlés
  2. Még sosem ettem gőzgombócot, szívesen megkóstolnám.

    VálaszTörlés
  3. Én sem ettem még ilyet, de szívesen megkóstolnám, finom lehet. :)

    VálaszTörlés