2017. január 10., kedd

Mézes krémes


A mézes krémesek a karácsonyi süteményes tálon

A recept a "Nagy süteményeskönyv"-ből származik, mely az ismertebb változattól - a négy réteg tésztával, középen a lekvárral - egy kicsit eltér. Eszerint csak három réteg tésztából készül és az egyik réteg krém enyhén kakaós. Így is nagyon finom lett....

Hozzávalók nálam (kicsit változtatva az eredeti receptet), a tésztához: 45 dkg liszt, 15 dkg cukor, 1 mokkáskanál szódabikarbóna, 5 dkg margarin, 3 evőkanál méz, 1 tojás, 5 evőkanál tej,
a krémhez: 5 púpozott evőkanál búzadara, 6 dl tej, 20-25 dkg margarin, 15-20 dkg cukor, 2 csomag vaníliás cukor, 2-3 evőkanál rum, 1 kiskanál kakaó,
a krém alá: sárgabaracklekvár,
a tetejére: 15 dkg csokoládé, 1 evőkanál olaj.

Elkészítése:
Először a tésztát sütjük meg, akár előző nap is lehet. A tojást a margarinnal és a tejjel simára keverjük, majd apránként hozzáadjuk a mézet, a cukrot és a szódabikarbónával elkevert lisztet. (Nekem kicsit nehezen akart összeállni, ezért még egy kis tejet adtam hozzá.)
Jól átgyúrjuk a tésztát, majd  háromfelé osztjuk. Mindegyiket 20x30 cm nagyságúra kisodorjuk. Sütőpapírral fedett tepsi hátulján egyenként megsütjük. Gyorsan megsülnek, kb 5-7 perc alatt.
A krémhez a tejben megfőzzük a búzadarát, kihűtjük. A cukrot és a vaníliás cukrot a margarinnal habosra keverjük, majd a kihűlt darával összekeverjük. A végén hozzáadjuk a rumot.
Elkezdjük összeállítani a krémest. Az alsó lapot megkenjük lekvárral, rásimítjuk a krém felét. Rátesszük a második lapot, ezt is megkenjük lekvárral. A megmaradt krémhez hozzákeverjük a kakaót, és ugyanúgy mint az előzőekben, rásimítjuk a második lekváros lapra. A harmadik lappal befedjük, és a gőz fölött felolvasztott, olajjal elkevert csokoládét egyenletesen elsimítjuk a tetején.
Minimum egy napig pihentetjük hűtőszekrényben, de hagyhatjuk két napig is állni, annál jobb lesz.
Ekkor felszeleteljük, addigra biztosan finom puha, omlós lesz a tészta.

A három tésztalap

A krém - a kikevert margarin és a tejben megfőtt búzadara

A megkevert krém

A krémes összeállítása - alul a sárgabaracklekvár...

rajta a világos krém....

....és a másodiklapon a kakaós krém

Már a felső lap is rajta van...

....és végül a csokiréteg



10 megjegyzés:

  1. Az idén karácsonykor nem volt nálunk mézes krémes, majd pótoljuk Húsvétkor. ;) Finom lehet ez a változat is, el is mentem a receptet és lehet hogy ezt készítem el következőkor. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Legközelebb én meg a négy lapos változatot fogom kipróbálni :-) Most sütöttem először, úgyhogy lehet még mit változtatni rajta :-)

      Törlés
  2. Karácsonykor is dicsértem és most is csak azt tudom mondani, hogy látványnak is nagyon szép és biztos, hogy finom is.

    VálaszTörlés
  3. Imádom! Tegnap fogyott el, én is sütöttem névnapra :) Kakaót, rumot nem szoktam a krémbe tenni, de vajat inkább a margarin helyett és 1 liter tejből készítem, mert nagyon finom a grízes krém :D legyen mit kóstolni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vajjal biztos jobb, és egy liter tejből krémesebb a krémje, de elsőre így is finom lett :-) Majd legközelebb variálok rajta, mert már terveben van egy másik változat is. Hogy mikor készül az el, még nem tudom :-)...

      Törlés
  4. Nagyon guszta! :) Igazi mézes krémest, amely lekvárral készül, még én se sütöttem. Nálam is régóta tervbe van véve az elkészítése. Régebben nálam is készült egy mézes süti grízes krémmel, ami nagyon hasonló a te receptedhez. http://vanilinsuti.blogspot.hu/2015/01/grizes-mezes.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megnézte a Te sütidet, valóban hasonlít az enyémhez, mindkettő három lapos, és az egyik krémréteg kakaós.
      Az enyémben van lekvár, mindegyik réteg krém alatt, csak nem úgy, ahogy az igazi krémesben, hogy a két középső tésztalap között :-)

      Törlés
  5. Imádom ezt a fajta mézest, nagyon guszta!

    VálaszTörlés