2017. január 17., kedd

Ananásszal töltött göngyölt csirkemell, almacsatnival


Az ananásszal töltött göngyölt csirkemell, almacsatnival, ananászkarikával, barna rizzsel.....

...és puliszkával

Egy finom, pikáns töltötthús, almacsatnival és kétféle körettel, a mostanában kedvenc barna rizsemmel és férjem kedvencével, puliszkával. Még karácsonykor egyik nap ez volt az ebédünk, amit aztán azóta még egyszer megismételtem.
Az előkészített, felgöngyölt húsokból ha többet készítünk, le is fagyaszthatunk, és akkor egy másik alkalommal csak meg kell sütnünk. Most is így tettem...

A töltött csirkemellek az asztalon - mielőtt lefényképezni tudtam volna, már fogyott belőle 😊....

Az almacsatni

Hozzávalók: ahány töltött husit szeretnénk annyi szelet csirkemell és bacon szalonna szelet, mindegyikbe 1 szelet sonka és 1 keskenyebb szelet sajt, 1 doboz ananász konzerv (én mindig ananászkarikát szoktam venni, ez is abból van feldarabolva, mert a darabolt fás szokott lenni), só, szárnyas fűszerkeverék, zsír, vagy olaj, vagy olívaolaj.

Elkészítése:
A csirkemell szeleteket kiklopfoljuk, sózzuk és befűszerezzük. Mindegyikre ráhelyezünk egy szelet sonkát, egy szeletke sajtot és ananászdarabokat, mint az alábbi képen is látszik. Felgöngyöljük, külsejét is befűszerezhetjük. Zsiradékkal - most olívaolajjal - kikent tűzálló tálba helyezzük, szorosan egymás mellé, akkor nem is kell hústű hozzá. Kis vizet öntünk alá, és alufóliával lefedve sütőbe tesszük.
Egy-kétszer megnézzük, ne hogy odaégjen, majd mikor megpuhult a hús, levesszük róla a fóliát, hogy szép piros-barnára süljön. A sajtból ki szokott folyni sütés alatt, de az így keletkező szaftot is tálaljuk a húshoz, mert nagyon ízletes.
Almacsatnival, egy-egy karika ananásszal, barna rizzsel vagy puliszkával szervírozzuk.
Az  az almacsatni hozzávalói és elkészítése előző bejegyzésemben látható.

Előgőzölt, 10 perces, expressz barna rizst szoktam használni, mert gyorsan elkészíthető, ásványi anyagokban gazdagabb, és nagyon finom.
A puliszkát a férjem szokta készíteni, kukoricadarából, kevés kukoricaliszt hozzáadásával. Mennyiségeket nem tudok írni, mert nem szoktuk mérni. Annyi vizet önt rá, amennyit a dara felvesz, hogy a végeredmény ne legyen túl puha, de ne is legyen túl sűrű.


A hús előkészítése

A felgöngyölt husik....

...és rajta a bacon, sütésre készen



7 megjegyzés:

  1. Mi is szeretjük, más töltelékkel és panírozva én is készítettem. De a Tiéd is nagyon finom lehet.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm lányok, finom volt :-)

    VálaszTörlés
  3. Épp tegnap vettem pár csirkemellet, nagyon jó áron volt a METRO-ben. El is gondolkodtam, miket is lehet majd készíteni belőle ? Ez az ananászos nagyon tetszik, biztos ki fogom próbálni, már csak azért is mert nagyon szeretem az ananászt - csirkemell nélkül is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Próbáld ki, mert nagyon finom :-) mint ahogy az ananász is :-)

      Törlés
  4. Én is nagyon szeretem a csatnit. sokszor a hideg vacsorához is eszem egy keveset. Nyáron paradicsom, alma, őszibarack, még fügéből is csináltam csatnit. Szerintem a lényeg a többféle zöldség-gyümölcs alapanyag és a mintegy tíz féle fűszer arányos hozzáadása.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Finomak is, bármilyen gyümölcsből készülnek :-)

      Törlés