2017. január 12., csütörtök

Rántott afrikai harcsa zelleres-lilahagymás krumplisalátával



Ez is még a karácsonyi menünk része volt, szenteste ezt ettük. Egyszerű halételt, egyszerű salátával, ami most annyiban különbözött a szokásos még egyszerűbb krumplisalátától, hogy zellerrel készült. Nagyon finom volt....


Hozzávalók, a rántott halhoz: afrikai harcsa szeletek, só, pár csepp citromlé, őrölt bors, liszt, tojás, zsemlemorzsa,
a salátához: kiflikrumpli, zeller, lila hagyma, só, ecet, cukor.

Elkészítése:
Először a salátát készítettem el, még délelőtt. A krumplit héjában megfőztem, majd meghámoztam, és mikor kihűlt felszeleteltem.
A zellert vékonyra felszeleteltem, forrásban lévő vízbe tettem, és kb. fél-egy percig még takarék lángon főztem, hogy ne legyen teljesen nyers, de roppanós maradjon. A vízben hagytam kihűlni. A lila hagymát is felszeleteltem.
Víz, cukor, só és ecet hozzáadásával ízlés szerint elkészítettem a levet, beletettem a krumplit, hagymát és zellert, majd estig hűtőszekrénybe tettem.

A halat frissen, vacsora előtt kezdtem előkészíteni. Besóztam, állni hagyni, majd enyhén borsoztam, pár csepp citromlével meglocsoltam és hagyományos módon bepaníroztam. Forró olajban kisütöttem, és azonnal tálaltam.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése