2015. október 25., vasárnap

Zöldbabfőzelék



Nagyon szeretem a zöldbabfőzeléket, ezért is került fel a blogomra. Most frissből főztem, abból a legjobb, de készülhet üvegesből vagy fagyasztottból is. Nem szeretem sem habarással - csak sok tejjel, ahogy otthon is mindig készült -, sem ecetesen, aki igen, az persze tehet bele....

Hozzávalók: zöldbab, fokhagyma, só, tej, 1-2 kanál tejföl, liszt, olaj, törött paprika.

Elkészítése:
A zöldbabot feldaraboltam, sós vízben - épp hogy csak ellepje - két-három gerezd foghagymával megfőztem. Nem túl puhára, hogy még roppanós maradjon. Ezután felöntöttem tejjel - de a főzővízéből is hagytam -, majd rántást készítettem, olajból, lisztből. Megszórtam törött paprikával és berántottam vele a főzeléket. Egy-két kanál tejfölt is kevertem bele, amitől még krémesebb lett.

Hirtelen kisütött csirkemell flekkent készítettem mellé, szárnyasokhoz való fűszerkeverékkel megszórva. Sült oldalassal a legfinomabb, csak az most nem volt itthon....


8 megjegyzés:

  1. Én is nagyon szeretem, csak tejfölösen :) Szép vasárnapot Neked!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki, én is szeretem, szoktam készíteni :)

    VálaszTörlés
  3. Ez bármilyen módon finom. :) Érdekes, nekem mindegy, hogy mit teszek a főzelékekbe, csak legyen valami tejtermék. Persze, másabb lesz egy-egy kicsit az íz az egyes termékeket használva, de minket nem zavar. :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szeretjük mi is, guszta!

    VálaszTörlés
  5. Én hétfőn fogok készíteni, és hasonlóan készítem, tehát tejjel és rántással csak pirospaprikát nem teszek bele. De elsősorban a férjem szereti, persze én is megeszem. Valóban az oldalassal finom, de fasírttal is, meg azzal is amivel Te készítetted. Jól néz ki. Bármelyik feltéttel jó.

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm mindnyájatoknak! Örülök, hogy ennyire szeretitek Ti is! Úgy látom, mindenki másképp csinálja :-) de nem is baj, hisz ahány ház, annyi szokás :-)

    VálaszTörlés
  7. De rég készítettem! Én nem főzök sokféle főzeléket, borsó, tök, szárazbab és zöldbab. Talán ennyi. Nem rajong a család értük. De a zöldbabot szeretjük, minden módon. Én hagymát is pergelek bele, meg petrezselyemzölddel ízesítem. Rá meg bármi, akár tükörtojás is kerülhet! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi szeretjük a főzelékeket, csak a finomfőzeléket nem :-) Pedig ahogy a neve mutatja, ennek kéne a legfinomabbnak lenni .-)

      Törlés