2013. április 30., kedd

Medvehagymás pogácsa



A jól bevált pogácsa alapreceptem szerint készítettem, finom könnyű ropogtatni lett belőle, kiváló sör- vagy borkorcsolyaként is.

Hozzávalók: 30 dkg liszt, 2-2,5 dkg élesztő, kb 0,75 dl tej, 1 kiskanál cukor, 1 tojás, 3-4 evőkanál tejföl, 15 dkg vaj vagy margarin, só, egy kisebb csokor medvehagyma, kb. 3 dkg (vagy ízlés szerint), 
a tetejére a megkenéséhez: tojás és rá reszelt sajt.

Elkészítése:
A lisztben elkevertem a sót, hozzáadtam a margarin egyharmadát, a cukros tejben felfuttatott élesztőt, a tojást, és annyi tejfölt, amennyivel közepesen lágy tésztát kaptam.
Jól bedagasztottam, kicsit kelni hagytam, majd vékonyra kisodortam. A maradék margarinban elkevertem az apróra vágott medvehagymát, és a kisodort tésztára kentem. Háromrét hajtogattam, 15-20 percet pihentettem, majd megismételtem még egyszer a hajtogatást.
Ezután ismét kelesztettem, mikor szépen megkelt kisodortam - nem túl vékonyra -, és közepes méretű pogácsaszaggatóval kiszaggattam.
A tepsiben lekentem tojással, rászórtam a reszelt sajtot, és közepes lángon megsütöttem.



5 megjegyzés:

  1. De finom lehet ez:) Tetszik nagyon az új háttered:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon kívánatosak a pogácsáid!

    VálaszTörlés
  3. Éppen most jöttem a Csilla blogjárol, nála is pontosan medve hagymás pogácsa volt.

    Valami gzönyörüséges, izletes, szép leveles pogácsák, szinte el tudom képzelni a finom illatát mikor melegen ki jött a sütőböl. Valam fantaszikus!

    VálaszTörlés
  4. Istenien néz ki, nagyon finom lehet! :) Jó kis alaprecept, a medvehagymával pedig talán még jobb is! :) Egy csésze teával bekapkodnék párat! :)

    VálaszTörlés