2013. március 25., hétfő

Nyúlcomb édes-savanyú mártásban


A háttérben lévő festett tojásokat a lányom készítette

A nyúlcombnak ezt a különleges elkészítési módját ajánlom húsvétra mindazoknak, akik szeretik a pikáns ételeket. De természetesen az év bármely szakában elkészíthető....
Ez most csak 2 nyúlcombból és egy nagy csirkemellből készült, de a többi hozzávaló mennyiségén nem változtattam.

Hozzávalók: 4 nyúlcomb, egy nagyobb hagyma, őrölt bors, combonként 1-2 késhegynyi ötfűszer- keverék (csillagánizs, szecsuáni bors vagy chili, szegfűszeg, édeskömény és fahéj porrá őrölt keveréke), 2-3 babérlevél, 1/2 húsleves kocka, 1 dl fehér bor, olaj, 1-2 szál sárgarépa, 1-2 kiskanál kukorica keményítő,
az édes-savanyú mártáshoz: 8 evőkanál víz, 4 evőkanál borecet, 2-3 evőkanál cukor, 2-3 evőkanál szójaszósz (vásárolt, üveges), 2 evőkanál paradicsompüré, 2 evőkanál kukoricaliszt + 6 evőkanál víz,
a tetejére: 1-1 szál kapor,
köretnek: párolt rizs és őszibarack befőtt.

Elkészítése:
Először az édes-savanyú mártást készítettem el. A vizet a borecettel, a cukorral, a szójaszósszal és a paradicsompürével összefőztem, majd a kukoricalisztet elkevertem a 6 evőkanál vízben, és besűrítettem vele a mártást.
A húsokat borsoztam, gyengén sóztam, megszórtam az ötfűszer-keverékkel, és kevés olajon mindkét oldalukat megpirítottam. A visszamaradt zsiradékban megdinszteltem az apróra vágott hagymát, majd visszahelyeztem a húsokat, és ráöntöttem az előzőleg elkészített mártást.
Hozzáadtam a babérlevelet és a keskeny kis csíkokra vágott sárgarépát, a húsleves kockát, és felöntöttem egy kis vízzel. Fedő alatt készre főztem, közben az elpárolgott vizet pótoltam, és a húsokat egy-kétszer megfordítottam. A végén a keményítővel besűrítettem.
A húsdarabok tetejét kaporral díszítettem, és párolt rizzsel, őszibarack befőttel tálaltam.

A nyúlcombok még előkészületben.....

...és már a lábosban, a főzés megkezdésekor



7 megjegyzés:

  1. Katalin, ez istenien hangzik, én is szeretem a kínai ötfűszert. Nemsokára nálunk is lesz nyúl ebéd/vacsora:)

    VálaszTörlés
  2. Ritkán jutok nyúlhúshoz, de legközelebb a combra fogok utazni és elkészítem ezt a nagyon finom fogást, nagyon guszta! :) Gyönyörűek a festett tojások, nagyon ügyes a lányod! :)

    VálaszTörlés
  3. Kati köszi, ha szereted a kínai fűszerezést, biztos ízlene neked is.
    Hankka neked is köszi! Érdemes egyszer elkészíteni, tényleg finom. A lányom örül majd a dicséretnek!

    VálaszTörlés
  4. Mindkettőtöknek jogosan jár a dicséret, szeretem a nyúlhúst, már rég jutottam hozzá!

    VálaszTörlés
  5. De szépek a festett tojások, nagyon ügyes Lányod van!
    A husi is nagyon jól néz ki, Te is ügyes vagy:-)

    VálaszTörlés
  6. Mi nyúlhúst egyáltalán nem fogyasztunk. Nem tudom miért, valahogy így alakult.
    A festett tojások nagyon tetszenek.
    Megdícsérem érte a lányodat.
    Békés, szép húsvétot kívánok nektek!

    VálaszTörlés