2012. július 22., vasárnap

Töltött padlizsán mozzarellával



Hozzávalók: 4 kicsi padlizsán, kb 60 dkg, 30 dkg darált hús, 20-25 dkg mozzarella sajt, 2 nagyobb gomba, 1 piros húsú paprika, 10 dkg húsos füstölt szalonna, só, őrölt bors, chili őrlemény (aki szereti az erőset), 1 vöröshagyma, 4 gerezd fokhagyma, kb. 4 evőkanál valamilyen paradicsomos szósz (milánói vagy bolognai, esetleg egy-két friss paradicsom vagy egy kis paradicsompüré), 1 szál friss apróra vágott kakukkfű, vagy szárított, bazsalikom, szintén ha van friss, ha nem, akkor szárított, egy-két szál apróra vágott petrezselyem zöldje, olaj.

Elkészítése:
A padlizsánokat kettévágtam, belsejét kiskanállal kivájtam, majd ez utóbbiakat feldaraboltam, a "csónakokat" pedig megsóztam, és kevés olajjal meglocsoltam. Az apróra vágott hagymát olajon megdinszteltem, hozzáadtam a darált húst, a padlizsándarabokat, a zúzott fokhagymát, a feldarabolt gombát, az apróra vágott szalonnát és a paradicsomos szószt. Sóztam, fűszereztem, kicsit később hozzákevertem a kis kockákra vágott paprikát, és összesen kb. 15-20 percig pároltam.
Ekkor az elkészült raguval megtöltöttem a kivájt padlizsánokat, a mozzarella feléből mindegyik tetejére 1-1 vékony szeletet tettem, és kiolajozott tűzálló tálba sorakoztattam őket. Alájuk kevés vizet öntöttem, sütőbe tettem - kezdetben lefedve -, majd mikor a padlizsán kezdett puhulni, levettem róla a fóliát. Ekkora a sajt már félig beleolvadt a töltelékbe, így most rátettem a maradék mozzarellát is, szintén 1-1- szeletet.
A továbbiakban már fólia nélkül sütöttem készre, addigra a sajt szépen megpirult rajta.

Hasábkrumplival tálaltam, amihez a krumplit meghámoztam, feldaraboltam, és előfőztem, vagyis forrás után kb. 5 percig, kis lángon, fedő nélkül főztem. Jól lecsepegtettem, majd forró olajban kisütöttem. Ezzel az eljárással finomabb, kívül ropogós, belül puha sült krumplit kapunk.

A padlizsánok belsejét kivájjuk

Megtöltjük a raguval

Tetejére tesszük a mozzarellát



3 megjegyzés:

  1. Mostanában én is rá vagyok kattanva a padlizsánra és a cukkinire, imádom őket. A te verziód nagyon tetszik! Valami hasonlóra vágyom!

    VálaszTörlés
  2. Istenien néz ki, mondom ezt annak ellenére, hogy a padlizsánnal nem vagyok túl nagy barátságban! :) Ez az étel viszont annyira guszta, hogy nagyon szívesen megkóstolnám! :)

    VálaszTörlés
  3. De megkívántam, én is készülök jövő héten valami finom padlizsánost készíteni:)

    VálaszTörlés