2011. április 15., péntek

Sonkás kocka és pogácsa


Húsvétra az édességek mellett kitűnő sós sütemény lehet

Hozzávalók a fenti adaghoz: 20-22 dkg liszt, 1-2 kanál tejföl, egy kicsi, kb. 5 dkg-os krumpli, 0,5 dl tej, 1,5 dkg élesztő, 8-10 dkg főtt, füstölt sonka, tarja vagy comb, 10 dkg vaj vagy margarin, 5 dkg reszelt sajt, ami lehet füstölt is, só, bors, 1 tojás sárgája,
a tetejére: 1 tojás, reszelt sajt.

Elkészítése:
A krumplit héjába megfőzzük, meghámozzuk, villával összetörjük, az élesztőt a tejben kis cukorral felfuttatjuk, a lisztben elkeverjük a sót, a sonkát apró darabokra vágjuk. Ez utóbbiból egy keveset félreteszünk, amit majd a süteményünk tetejére fogunk szórni. A vajat a lisztbe morzsoljuk, és hozzáadjuk a felfuttatott élesztőt, a krumplit, a sárgáját és a sonkát, majd kevés tejföllel jól bedagasztjuk.
Kisodorjuk, megkenjük olvasztott vajjal, rászórjuk a reszelt sajtot és a borsot. Három felé hajtogatjuk, vagy feltekerjük, és így hagyjuk kelni.
Kb. egy, másfél ujjnyira kisodorjuk, tetejét megkenjük tojással, megszórjuk reszelt sajttal és a megmaradt sonkadarabkákkal. Derelyevágóval négyzet vagy rombusz alakú darabokra vágjuk, még 10 percig keleszthetjük a tepsiben is, majd előmelegített sütőben megsütjük.

A kisodort tészta, sajttal megszórva

Feldarabolva, már a tepsiben

A kisült sütemény

Készíthetünk pogácsát is ebből a tésztából. Amikor én régebben a pogácsát sütöttem, ami az alábbi képeken látszik,  az annyiban volt más, hogy akkor nagyobb adagot készítettem, krumplit még nem tettem bele, és kicsit magasabbra sodortam a tésztát, tetejére pedig füstölt sajtot szórtam. Mindkét változat finom.

A hajtogatott tészta

A pogácsák kiszaggatása

A tepsiben

És az asztalon



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése