2024. június 3., hétfő

Gyümölcstorta eperrel-almával-meggyel





Rég sütöttem gyümölcstortát, pedig szeretjük. Van is a blogomon, kettő,  ITT  egy hagyományos, és  ITT egy "tengerparti álom" 😊.

Régen Anyukám is gyakran sütötte hétvégére, sima piskótával, és általában olyan gyümölccsel, ami a kertben termett. És puding nélkül, akkor még nem volt divat a gyümölcs alá tenni, de pár éve, már én is így készítem...

Most Nea adott ihletet ehhez a könnyű nyári gyümölcsös édességhez, olyan szép tortát sütött, hogy kedvet kaptam hozzá. Ő vajas piskótával készítette, így én is megpróbálkoztam hasonló tésztával, mert ilyet még nem sütöttem. Én is 3 tojásból sütöttem, de mivel kisebbek voltak, így a többi hozzávalót kicsit lecsökkentettem....
Nagyon finom lett 😋, örülök, hogy kipróbáltam, köszönöm Nea!

Félig-meddig szülinapi torta is volt, mivel a férjemmel mindketten májusiak vagyunk. Az ő születésnapját  Erdélyben, pünkösdkor ünnepeltük, az enyémet pedig jó egy hétre rá, már itthon.

Hozzávalók nálam, a tésztához: 3 tojás (kisebbek), 10 dkg cukor, 8 dkg liszt, 6-7 dkg vaj, (1 csapott mokkáskanál sütőpor, de el is hagyható),
a pudinghoz: 1 csomag főzős vanília puding, 4 dl tej, 4 evőkanál cukor, 1 csomag vaníliás cukor,
a gyümölcsök: eper, meggy, alma + cukor, citromlé, pár szem szegfűszeg, és pár szem fekete ribizli, vagy áfonya,
a tetejére: 1 csomag tortazselé, 2,5 dl az alma főzővizéből.

Elkészítése:
Először a vajas piskótát készítettem el. A tojásokat szétválasztottam, a fehérjéből kemény habot vertem. Ekkor hozzáadtam a tojássárgákat, a sütőporral elkevert lisztet, és a felolvasztott, lehűtött vajat.
A masszát kizsírozott, lisztezett formába öntöttem, és előmelegített sütőben 15-20 perc alatt megsütöttem. (A sütő ajtaját tilos nyitogatni! Ha a piskóta megsült kitámasztjuk a sütő ajtaját és 5-10 percet benne hagyjuk a tésztát, hogy ne essen össze.)
Sütőrácsra téve hagytam teljesen kihűlni.
Közben az almát ízlés szerint cukorral, szegfűszeggel és citromlével roppanósra megfőztem, mint egy kompótot. Mikor kihűlt felszeleteltem.
A pudingot a tasak leírása szerint megfőztem, de csak 4 dl tejjel. Letakartam, hogy ne bőrösödjön, és amikor már nem volt forró, a langyosra hűlt piskóta mélyedésébe öntöttem (nem kellett mind hozzá).
Ezután a tetejét kidíszítettem a gyümölcsökkel. 
A tortazselét megfőztem a tasak utasítása szerint 2,5 dl alma-főzővízzel, és amikor már nem volt forró, de még nem kezdett dermedni, bevontam vele a gyümölcsöket. (Ez sajnos nem egészen úgy sikerült, ahogy szerettem volna, először még nagyon folyt, aztán gyorsan dermedni kezdett, így nem lett szép egyenletes a zseléréteg.)
A tortát hűtőbe tettem, és amikor teljesen megdermedt rajta a zselé, csak akkor szeleteltem fel.





14 megjegyzés:

  1. Isten éltessen benneteket nagyon sokáig erőben egészségben szeretetben! Nagyon szép lett a gyümölcstortátok! Most hétvégén én is ezt sütöttem egyik vöm születésnapját ünnepeltük! Nekem egy régi receptem van a tésztájára általában azzal sütöm nem merek változtatni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen Éva! Finom ez a tészta, jobb tartása van, mint a sima piskótának. Hozod majd a hétvégi tortádat?

      Törlés
  2. Nagyon örülök, hogy ihletet adtam az idei szülinapi tortátokhoz, csodás lett! Mindkettőtöknek nagyon boldog születésnapot és még sok-sok szép évet kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen Nea, a torta finom lett, gyorsan fogy!

      Törlés
  3. Nagyon boldog születésnapot kívánok Mindkettőtöknek! Gyönyörű szép lett a szülinapi tortátok, és csakis finom lehetett....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen Éva, fényképezni elég nehéz volt, mert nagyon fénylett, de nagyon fincsi lett!

      Törlés
  4. Isten áldását kívánom mindkettőtök életére. Nagyon szép tortát sütöttél. Régebben és is gyakran készítettem, aztán valahogy feledésbe merült. Megnéztem a tengerparti tortádat is. Meseszép!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen Ani, mindkettőnk nevében! Finomak az ilyen gyümölcsös torták, könnyűek, igazi nyári édességek.

      Törlés
  5. Az ünnepek alkalmából én is jó egészséget és még sok-sok szépséges utazás lehetőségét kívánom - és azért legyenek itt továbbra is finomságok és szépségek - mint ez a mai torta is !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen Mari! Igen, az egészség a legfontosabb, reméljük még sokáig tudunk utazni, kirándulni...
      És a továbbiakban is igyekszem valami finomságot tenni az asztalra. Nem kell mindig különleges, mert az egyszerű sokszor több, jobb.....

      Törlés
  6. Isten éltessen benneteket sokáig ,erőben ,egészségben,hogy
    még sok szép túrákat tudjatok megtenni és nekünk sok szép
    képekkel beszámolni.
    Sok-sok puszi:ÁGI

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen Ági, mindketten! Sok puszi neked is!

      Törlés
  7. Isten éltessen sokáig! A torta csodaszép lett

    VálaszTörlés