2024. június 8., szombat

Sült máj rösztivel


Tálalva

Még a ketchup nélkül


Egy pirított máj, a megszokottnál kicsit eltérő körettel. Finom, tartalmas ebéd volt.... 
 
Mennyiséget sehova sem írtam, gondolom nem is szükséges pontosan, a képeken úgyis látszik, hogy milyen nagy, vagy inkább kicsi adagot készítettem 😊. Nekünk kettőnknek elég volt. És ha valaki kedvet kap hozzá, és megsüti, annyit készít, amennyi szükséges.

Hozzávalók a sült májhoz: sertés máj, só, bors, majoránna, zsír, liszt, 
a rösztihez: krumpli, só, bors,
és még a tetejére: füstölt szalonna, hagyma, fokhagyma, ketchup.

Elkészítése:
A májat felszeleteltem, kisebb darabokra vágtam, majd hideg vízben áztattam, egy-kétszer cserélve a vizet, így szebb, világos színe lett. (Lányoméknál ettünk ilyen módon előkészített májat, és nagyon megtetszett és ízlett). Sütés előtt kicsit megtörölgettem, hogy ne legyen vizes, és megforgattam lisztben. Zsíron megsütöttem, közben borsoztam és megszórtam majoránnával. Csak a végén sóztam.
A rösztihez a krumplit nagy lyukú reszelőn lereszeltem, sóztam, borsoztam, majd egy nagy pogácsaszaggatóba nyomkodva kerek formákat alakítottam belőle, amiket óvatosan kiemelve egy teflon tarkedlisütőben megsütöttem, közben egyszer megfordítottam, hogy mindkét oldaluk szépen átsüljön. A sütőforma mélyedéseit kevés zsiradékkal kikentem.
Egy harmadik serpenyőben kisütöttem a szalonnát és apróbb hagymákat. Ehhez nem kellett semmi zsiradék, a szalonna épp elég zsírt engedett ki magából. A kakastaréj formájú szalonna szeletek végeit kisülés után még törött paprikába is mártottam. 
Mikor minden elkészült tálaltam. A tányérban alulra tettem egy rösztit, rá a sült májat, arra a sült hagymát és szalonnát. Tetejére még friss, nyers fokhagymadarabok és ketchup is került, valamint vegyes savanyúságot is kínáltam mellé.

Mindenkinek jó étvágyat kívánok hozzá!


Sülnek a máj szeletek....

...a röszti...

...és a szalonna, hagyma is



13 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta ! Csirkemájat szoktam készíteni mert szerettük szeretem , de sertésmájat inkább gyerekkoromban ettem gyakrabban.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, mi is szeretjük a mindkét féle májat. A csirkemájat inkább csak sok zsírban szoktam megsütni, és akkor melegen is és hidegen is finom csemege.

      Törlés
  2. Idejét se tudom, mikor sütöttem utoljára rösztit ! Pedig mennyire szeretem. Meg is csinálom a holnapi ebédem kiegészítőjeként, olyan gusztusosan néz ki a fotódon !!! Jó lesz az sült hús mellé is....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Mari, jó sütést, és jó étvágyat majd hozzá! Sült húshoz mellé is kiváló választás.

      Törlés
  3. De jól néz ki az a röszti, remek ötlet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Zsuzsa, finom volt minden így együtt!

      Törlés
  4. Nagyon jól néz ki minden. A krumpli már új?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! A krumpli még nem új, de abból szerintem nem is lesz olyan jó.

      Törlés
    2. Köszönöm, gondoltam, de azért megkérdeztem.

      Törlés
  5. Nagyon guszta, remek páros. Én is szeretem a sertésmájat, és milyen régen volt már... köszönöm az ötletet Katikám.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Éva, finom volt így együtt. A májat mi is nagyon szeretjük, legyen az csirke, sertés, vagy borjú. A kacsamájat is szeretjük, de az ritkábban kerül az asztalunkra. Hízott libamájat pedig gyerekkoromban ettem utoljára, amikor még a nagymamám tömte őket. De finom is volt 😋....

      Törlés
  6. Nagyon jó ez az ízpárosítás. Mi is szeretjük a májat, de így, ennyi finomsággal kombinálva még nem próbáltam. Nagyon guszta a tányéron is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Nea! Kicsit macerás volt, hogy ennyi minden egyszerre süljön meg, készüljön el, de megérte, mert nagyon finom volt együtt!

      Törlés