2024. április 21., vasárnap

Hamburger zsemlék házilag


Kisült zsemlék...



Kettő, illetve háromfelé vágva...


A kész, megtöltött hamburgerek, benne a saját készítésű husi, füstölt sajt, saláta, ketchup, mustár, és ami nem látszik, de ott van elbújva az uborka és a lila hagyma is ....



Szeretjük a hamburgert, de csak a házi készítésűt. McDonald’sban még nem is voltunk soha....😁

Eddig kész zsömlékkel ettük, de most megpróbálkoztam egy saját készítésűvel, ami nagyon ízlett, meg voltam elégedve velük, finomak is voltak és szépek is. A receptet itt találtam.

Tangzhonggal készült, amit én még sosem készítettem a kelt tésztákhoz. Ez lényegében a vizes rántás japán verziója. A módszer lényege, hogy a lisztet és a vizet összefőzzük sűrített tej állagúra. Kis lépés ugyan, de annál látványosabban lesz az eredmény.

Hozzávalók 3 db zsemléhez, a tangzhonghoz: 1 dl tej, 2,5 dkg liszt, 
a tésztához: 17 dkg liszt, 1 kiskanál cukor, 0,5 dkg élesztő, 1 tojás háromnegyed része (a többi majd a zsömlék lekenéséhez kell), kb. 0,6-0,7 dl tej, só, 2 evőkanál olívaolaj, 
a zsömlék lekenéséhez: a megmaradt tojás, 
a tetejükre: szezám- és lenmag

Elkészítése:
A tangzhonghoz a tejben elkevertem a lisztet és elkezdtem melegíteni kis lángon addig, míg teljesen be nem sűrűsödött - vigyázva, hogy ne égjen oda.
Dagasztótálba öntöttem a lisztet, a sót, a tojást, a tejet, a cukrot, az olívaolajat, a kihűlt tangzhongot, és belemorzsoltam az élesztőt. 6-8 percig dagasztottam géppel.
Amikor kész volt kézzel még gyúrtam rajta egy-kettőt, és letakarva meleg helyen kb. másfél óráig kelesztettem.
Amint letelt az idő három felé választottam, és egyenként, az oldalait befelé hajtogatásával kis zsemléket formáztam.
Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem őket, lekentem a maradék tojással, tetejüket megszórtam szezám- és lenmaggal, majd újra pihentettem, kb. 20-25 percig.
Ezután előmelegített sütőben 15-20 percig sütöttem, vagy amíg a tetejük szép aranybarna nem lett.


A bedagasztott tészta....

...és miután megkelt

Már a tepsiben a három zsemle, sütésre készen




12 megjegyzés:

  1. Gyönyörű zsemléket sütöttél, és azok a hamburgerek.... hát rögtön kedvem lenne beleharapni. Elmentem a receptet és megsütöm tönkölyliszttel. A tangzhong eljárást ismerem és használom is. A kelt tészták, kalácsok, és a kenyér is sokkal finomabb, puhább lesz tőle.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Éva, nagyon finomak voltak, váljék egészségetekre, ha egyszer elkészíted a zsemlét!

      Törlés
  2. Ezt azért még én is megkóstolnám.....Valahol azt hiszem a blogban már bevallottam életem első és egyetlen "hamburger kísérletét" - egy harapás erejéig jutottam és aztán szégyen ide, vagy oda, a kukába dobtam. Förtelmes volt.....Azóta se próbáltam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Mari, szívesen megkínáltalak volna vele!
      A te régi kísérleted mitől volt rossz? A zsemle vagy a hús?

      Törlés
    2. A "töltelék" - amiről máig nem tudom, hogy valójában mi volt....Talán a zsemlét megtarthattam volna, de nem nagyon éreztem hozzá kedvet.

      Törlés
    3. Én mindig saját készítésű husit készítek hozzá, azt úgy fűszerezem és ízesítem ahogy szeretjük, és tudom legalább, hogy mi van benne. Persze óvatosan kell sütni, és közben forgatni, mert hajlamos kicsit szétesni, főleg ha nagyon lapos húspogácsát akarok csinálni, de ettől még nagyon finom.

      Törlés
  3. Nagyon szépek lettek, megtöltve pedig nagyon finom lehetett! Engem is foglalkoztat most egy reklámban látott hamburger puffancs kíváncsi vagyok milyen lehet?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! Ha megsütöd a hamburger puffancsot amit láttál, majd én is kíváncsi leszek, hogy milyen.

      Törlés
  4. Nagyon szép formásak. Jó sok mindent tettél bele! Nagyon guszták.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Ani! Finom volt, szeretjük benne a zöldséget, salátát, sajtot... a húsnak nem kell soknak lennie 😊.

      Törlés
  5. Óh, igazán fenségesek lettek és hidd el, a McDonald's-os hamburgernek csúfolt lapos valami a poros nyomodban sincs!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Zsuzsa, ezzel az új eljárással nagyon szép magasak lettek, én is csodálkoztam rajta. És nagyon fincsik is voltak 😊.

      Törlés