2024. április 24., szerda

Boci muffin


A 12 db muffin....



Az egyik kettévágva


Hasonló sütit már sütöttem, tepsiben, aminek nálam búvár túrós a neve, így kaptam a receptjét. Most Évánál láttam meg, muffin formájában, amit köszönök szépen. Legközelebb pár szem meggybefőttet is fogok tenni a kakaós részbe, amit már most is akartam, de mire oda jutottam, hogy megsütöm, már elfelejtettem 😂
Próbáljátok ki, akár mindkettőt is, megéri.... 😋

Hozzávalók 12 darabhoz, a tésztához: 9 dkg liszt, 7,5 dkg cukor, 2 db tojás, 0,5 dl olaj, 0,5 dl tej, 1 teáskanál sütőpor, 2 evőkanál holland kakaó (nekem csapott kanállal elég volt, de ez a mennyiség kakaótól és ízlésünktől függ), 
a túrós töltelékhez: 12,5 dkg tehéntúró, 3 evőkanál cukor, 1,5 evőkanál búzadara, 1 csomag vaníliás cukor, 1 db nagyobb tojásnak a fele, 1 citrom reszelt héja.

Elkészítése:
Először a tölteléket készítettem el. A túrót villával összetörtem és a többi hozzávalóval kikevertem.
A tésztához a tojássárgájákat kikevertem a cukorral, majd hozzáöntöttem a tejet és az olajat. Simára kevertem, azután hozzákevertem a liszt - kakaó - sütőpor keverékét. Végül a tojás fehérjét felvertem és ezt is hozzákevertem. Muffin formákba kanalaztam, a masszából másfél evőkanál jutott mindegyikbe. Végül a túrós keverékből teáskanállal tettem a kakaós masszára, kb 3 halmocskát. Előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt megsültek.


Sütés előtt



10 megjegyzés:

  1. Örülök hogy megsütötted nagyon szépek lettek. A meggy nem is rossz ötlet legközelebb majd én is teszek bele ha akkor éppen lesz itthon😁

    VálaszTörlés
  2. Elmentettem. Szemre szép és biztos finom, ki kell próbálni !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Mari, finom volt, próbáld ki, biztosan ízlik majd!

      Törlés
  3. Nagyon guszták lettek a Te muffinjaid is! Jó ötlet hozzá a meggy. Évánál láttam én is a receptet, de még nem sütöttem meg.....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, neked is csak ajánlani tudom, hogy süsd meg egyszer.

      Törlés
  4. Nagyon helyesek lettek. Biztos finomak is. A meggy is jó gondolat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Ani, finom volt, de legközelebb meggy is kerül majd bele.

      Törlés
  5. Igazán csábítóak lettek, a meggy pedig remek ötlet. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Zsuzsa, finom volt, és hamar el is fogytak.

      Törlés