2024. április 16., kedd

Tarkedli, a cseh fánk - meggylekvárral






Első tarkedli sütésem az új tarkedlisütőmben 😊. Finom könnyű fánkocskák lettek belőle, de inkább kis palacsintának mondanám, ízre is arra hasonlítottak.

Hozzávalók: 30 dkg liszt, 1 kiskanál szárított élesztő, 1 csipet só, 2 tojás, 6 dkg cukor, 3 dkg vaj, meleg tej, 
a kisütéséhez: kevés olaj vagy zsír, 
tálaláskor: porcukor és meggylekvár.

Elkészítése:
A liszthez hozzáadtam a szárított élesztőt, a sót, a tojások sárgáját, a cukrot és az olvasztott vajat és annyi meleg tejet, hogy könnyen keverhető, lágyabb tésztát kapjak.
Konyharuhával letakarva kb. 30 percig kelesztettem, majd a kemény habbá vert tojásfehérjéket is lazán belekevertem.
A teflon tarkedlisütőbe pár csepp olajat csurgattam, és kb. 2-2 evőkanálnyi tésztát kanalaztam mindegyik mélyedésbe. Mindkét oldalukat szép aranybarnára sütöttem.

Porcukorral és házi meggylekvárral tálaltam.


A megkevert tészta

A tarkedlik kisütése....



A recept forrása: "Receptek a nagyitól" receptes füzet sorozat "Farsangi fánkok" száma.


8 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet a meggylekvárral, váljék egészségetekre. Régen sokszor sütöttem tarkedlit, de sütőben még soha, csak az olajba kanalaztam bele. Volt amikor mexikói zöldségkeveréket tettem a tésztához, sósan is finom volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, sósan is biztos finom volt. Jó ez a sütőforma, mert szinte nem is kell hozzá olaj, csak pár csepp, hamar kész, nagyon könnyen kijön a mélyedésből, és már lehet sütni a következő négyet.

      Törlés
  2. Ezt én nem ismertem - de nem lehet rossz. Lekvárral is finom, de valami sajtos öntettel se lehet rossz. Ha lehetne én mindenre tennék sajtot :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Mari, sajttal is biztos finom lenne, csak akkor nem kellene cukrot beletenni.

      Törlés
  3. Nagyon guszta és szeretem de nagyon régen készítettem !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, akkor itt az ideje, hogy ismét megsüssed 😊.

      Törlés
  4. Nagyon helyesek lettek. A talkedlit mi is szeretjük. Mégis milyen rég volt!

    VálaszTörlés