2023. május 2., kedd

Kuszkusz mint köret - színes zöldségekkel






Ha unjuk a rizs és krumpli köreteket, akkor próbáljuk ki a kuszkuszt....

A kuszkusz hántolt őröletlen, vagy durvára őrölt durumbúzából készül, berber eredetű étel. Főleg az arab gasztronómiában használják köretként, de mára világszerte népszerűvé vált. A boltokban kapható kuszkusz előkezelt, így nem kell főzni, csak leforrázni. Sokféle zöldséggel és izgalmas fűszerekkel változatos, gyorsan elkészíthető köret lesz belőle.

Hozzávalók nálam: 1 dl kuszkusz, 2 dl forró víz, só, őrölt koriander, -római kömény és -fehér bors, 1-1 közepes vöröshagyma és lila hagyma, fél kápia paprika, 1 kisebb sárgarépa, kis marék zöldborsó és csemege kukorica, kis csokor petrezselyemzöld, kevés olívaolaj.

Elkészítése:
A kuszkuszra dupla mennyiségű forró vizet öntöttem, sóztam, és vártam míg az összes vizet felszívja. Közben a sárgarépát kis kockákra vágtam, ezt is sóztam, és a borsóval együtt kevés vízben roppanósra megfőztem .
A vöröshagymát apróra vágtam, kevés olajon megdinszteltem, majd hozzáadtam a szintén feldarabolt kápia paprikát és a nagyobb darabokra vágott lila hagymát. Ezekkel már csak 1-2 percig pároltam, hogy szintén roppanósak maradjanak. A kukorica konzerv volt, ezzel nem volt semmilyen teendőm.
Mikor a párolt zöldségek mind elkészültek mindent összekevertem, ízlés szerint megszórtam az őrölt fűszerekkel és a friss petrezselyem zölddel. S már tálalható volt.
Nagyon finom, ízre hasonlít a bulgurhoz, de még a köles körethez is. Aki még nem kóstolta, ajánlom egy próbára!




14 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta a színes zöldségekkel és biztos finom volt!

    VálaszTörlés
  2. Üde, tele színekkel és vitaminnal, a fűszerezése nagyon tetszik. Nagyon finom köretet készítettél, váljék egészségetekre! Nagyon szeretem a kuszkuszt, sokszor készítem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Éva, akkor te tudod, hogy milyen finom!

      Törlés
  3. Én még soha nem használtam a kuszkuszt, csak a bulgurt. De a te kuszkuszod nagyon látványos, szép színes, és biztos, hogy finom volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, próbáld ki egyszer a kuszkuszt. Ha szeretitek a bulgurt, akkor ez is ízlene biztos.

      Törlés
  4. Nagyon guszta lett. Mi is szeretjük. Néha levesbe is dobom. Ani

    VálaszTörlés
  5. Szeretem a kuszkuszt, hasonlót már csináltam. Finom. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Vanilin, akkor Te is ismered, tudod hogy milyen finom 😃.

      Törlés
  6. Nem tudom, miért van, hogy az "ismeretlen" ételeket valahogy nem kedvelem annyira, mint amit X évtizede megszoktam. Ettem kuszkuszt, bulgurt is -. és mégis valamiért a rizst jobban szeretem, na de ízlések és pofonok....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Más ízű mint a rizs, de ez is ízlett. Finom volt a sok zöldséggel és a fűszerekkel. Nem túl sűrűn, de néha be lehet iktatni az étrendbe a változatosság kedvéért 😊.

      Törlés
  7. Csak néhány éve fedeztem fel a kuszkuszt, de azóta nagyon kedvelem. Nyáron gyakran készítem így zöldségesen, de annyira laktató, hogy én nem köretként, hanem csak így magában fogyasztom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea, magában is biztos nagyon jó, ha ott a sokféle zöldség benne.

      Törlés