2023. május 14., vasárnap

Kókuszos-csokipudingos tejbegríz szelet




Egy nagyon finom kókuszos, csokis-krémes, sütés nélküli sütit készítettem, ami főleg a forró nyári napokon lesz aktuális, mert nem kell hozzá bekapcsolni a sütőt. De az év bármely szakában finom, így ezekben az őszies tavaszi napokon is jól esik nassolni belőle.

Hozzávalók, a kekszalaphoz: 32 db négyszögletes háztartási keksz, 
a tejbegrízes-kókuszos krémhez: 5 dl tej, 12,5 dkg gríz, 12,5 dkg cukor, 1 vaníliás cukor, 5 dkg kókuszreszelék, 10 dkg vaj vagy margarin, 1 citrom reszelt héja, 
a csokis krémhez: 1 tasak csokoládés pudingpor, 4,25 dl tej, 1 kiskanál holland kakaópor, 7 evőkanál cukor (vagy ízlés szerint), 
a tetejére: 1-2 evőkanál kókuszreszelék.

Elkészítése:
Egy négyszögletes, lecsatolható oldalú forma aljába kiraktam 4 x 4 sor kekszet.
Ezután először a kókuszos krémet készítettem el. A tejbe beleszórtam a búzadarát és a kókuszreszeléket, majd elkezdtem főzni. Amikor kezdett sűrűsödni hozzáadtam a cukrot és a margarint, amiből sűrű tejbegrízt főztem. Belekevertem a reszelt citromhéjat, és még forrón ráöntöttem a kekszes alapra.
Tetejére tettem a másik 16 db kekszes, úgy mint az alján - szorosan egymás mellé -, majd a kakaóporral hagyományos módon sűrűre megfőztem a csokis pudingot. Ezt is azonnal, még forrón ráöntöttem a kekszrétegre.
Végezetül megszórtam kókuszreszelékkel a sütemény tetejét, és hűtőbe tettem. Én egyik nap délután csináltam meg, és csak másik nap délben ettünk belőle először. Ekkorra már megpuhult a keksz, az ízek jól összeértek és szépen lehetett szeletelni.





14 megjegyzés:

  1. Hát ez nagyon finom lehetett. Szeretem a sütés nélküli süteményeket. Én ezt kifogom próbálni. Köszö.nöm Katalin

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, sok sikert, és jó étvágyat majd hozzá!

      Törlés
  2. Nagyon guszta és finom lehetett. Most hétvégén én is háztartási kekszes édességet készítettem magamnak lekvárral pakoltam össze kettesével fóliával letakartam és másnapra jól megpuhult a keksz jó volt.( enyém kicsit egyszerűbb változat)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, ha egyszerűbb is volt a Te édességed, azért az is nagyon finom lehetett, gondolom jó kis házi lekvárral kented meg.

      Törlés
  3. Ezzel - szerintem - túl sokat kell vacakolni. Jobban szeretem, ami egyszerű és gyorsan elkészíthető.(Bár bevallom, ilyent még sosem ettem...)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon finom, és bármilyen kis adagot is lehet belőle csinálni, így szívből tudom ajánlani. Nekem nem tűnt sok munkának az elkészítése, csak a tejbegrízt és a pudingot kellett megfőzni, de egyik sem tartott sokáig 😊.

      Törlés
  4. Nagyon finom lehetett, és milyen jó lesz újra elkészíteni a nyáron, a hőségben!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bár már csak ott tartanánk, hogy melegszik az időjárás 😊.
      Biztos készítem majd máskor is, mert nagyon ízlett.

      Törlés
  5. Jó ízkombinációnak tűnik, lementem magamnak. Gyönyörű a virágod!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Vicuska! Készítsd el te is, nagyon finom, könnyed, krémes.
      Csak művirág, de tényleg nagyon szép 😊.

      Törlés
    2. Tényleg mű, jobban megnéztem a zöldjét, pedig nem kedvelem őket, inkább az élővirágot, de ez tetszetős, egyre jobban hasonlít a valódihoz. Kipróbálom!

      Törlés
    3. Én is jobban szeretem az élő virágot, de ez nagyon megtetszett. Pár évtizeddel ezelőtt a művirágok tényleg "műnek" néztek ki, de manapság egyre élethűbbek 😊.

      Törlés
  6. Mindig jól jön egy sütés nélküli recept, el is mentem magamnak. Jó kis ízkombináció, csak úgy kínálja magát a tányéron.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea, szeretem a sütés nélküli sütiket, jól jön ilyen recept, ha nem akarjuk bekapcsolni a sütőt 😊.

      Törlés