2023. április 27., csütörtök

Sertésragu leves





Egy finom, tartalmas leves, ami után már csak egy könnyű tésztaféle vagy saláta kívánkozik.....

Hozzávalók: 30 dkg sertéslapocka felkockázva, 2 krumpli, 2 sárgarépa, 1 fehérrépa, darabka zellergumó, 10-20 dkg gomba, 2 gerezd fokhagyma, 1 közepes hagyma, só, őrölt bors, 1-2 kiskanál őrölt paprika, házi ételízesítő, 1-2 késhegynyi kurkuma, kevés zsír vagy olaj, lestyán- és petrezselyemzöld, sok friss tárkony, 1 evőkanál liszt, 2 evőkanál tejföl, 1 kiskanál Maggi Bors (Erdélyből való), vagy citromlé, vagy tárkony ecet.

Elkészítése:
A felkockázott hagymát és húst kevés zsíron megpirítottam. Sóztam, borsoztam, megszórtam a kurkumával, a paprikával, hozzáadtam az ételízesítőt, a zúzott fokhagymát, és az apróra vágott zöldfűszerek felét.
Így főztem kis lángon, kb. míg a hús félig megfőtt. Ekkor tettem bele a feldarabolt sárgarépát, fehérrépát és zellergumót. Újabb rövid főzés után a gombát, majd a többi zöldfűszert.
Mikor elkészült behabartam a liszt és tejföl keverékkel és Maggi Bors-sal ízesítettem.







8 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki. Jól látom, hogy nincs benne őrölt piris paprika? Ani

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Ani! De van benne egy kevés őrölt paprika, csak kifelejtettem a felsorolásban. Kösz hogy szóltál, már javítottam 😊.

      Törlés
  2. Nagyon finom tartalmas levesetek volt !

    VálaszTörlés
  3. Ahány ház- annyi szokás...Én még sosem tettem bele citromot. de nem hinném, hogy elrontja....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, egy pici savanykás íz jót tesz neki, én szeretem 😊.

      Törlés
  4. Nagyon finom lehetett ez a ragúleves. Mi is szeretjük az ilyen leveseket. Nagyon szép a tálalása is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, mi is szeretjük ezeket a tartalmas leveseket, kell is tavaszi fáradság ellen 😊.

      Törlés