2023. május 20., szombat

Puncsos tejbegríz szelet - szülinapunkra






Eljött május második fele, amikor ismét egy évvel öregebbek lettünk 😍. Férjem már a napokban ünnepelte a szülinapját, én majd egy jó hét múlva fogom. A múltkori kókuszos tejbegríz szelet annyira ízlett mindkettőnknek, hogy ezen felbuzdulva elkészítettem egy hasonlót, puncsos változatban. Ez is nagyon finom lett, beillett egy tortának is 🍰.

Hozzávalók, a kekszalaphoz: 32 db négyszögletes háztartási keksz, 
a tejbegrízes-kakaós krémhez: 5 dl tej, 12,5 dkg gríz, 14 dkg cukor (vagy ízlés szerint), 1 vaníliás cukor, 5 dkg kókuszreszelék, 10 dkg vaj vagy margarin, 5 dkg mazsola, kb. fél fiola rumaroma, 1 evőkanál holland kakaópor, kb 12-14 keksz apróra tördelve (lehet több is),
a pudingos krémhez: 1 tasak puncs pudingpor, 4 dl tej, 5 evőkanál cukor (vagy ízlés szerint), 
a tetejére: 1-2 kiskanál kókuszreszelék és néhány fehér dekor cukorkagyöngy.

Elkészítése:
Egy négyszögletes, lecsatolható oldalú forma aljába kiraktam 4 x 4 sor kekszet.
A mazsolát kicsit feldaraboltam, kevés meleg vízbe beáztattam, kis rumaromát öntöttem rá, és hagytam így állni. A krémhez szánt  kekszeket apróra tördeltem, félretettem.
Ekkor elkészítettem a tejbegrízes krémet. A tejbe beleszórtam a búzadarát és a kókuszreszeléket, majd elkezdtem főzni. Amikor kezdett sűrűsödni hozzáadtam a cukrot és a margarint, a beáztatott mazsolát és a többi rumaromát is, a kakaóport, majd folyamatos kevergetés mellett sűrűre főztem. Belekevertem az összetört kekszdarabkákat, és még forrón ráöntöttem az alsó kekszes rétegre.
Tetején kiraktam a másik 16 db kekszet, úgy mint az alján - szorosan egymás mellé -, majd sűrűre megfőztem a puncs pudingot. Ezt is azonnal, még forrón ráöntöttem a kekszrétegre.
Végezetül a sütemény tetejét megszórtam kókuszreszelékkel, és hűtőbe tettem. Fél napot hagytam hűlni, dermedni, és kidíszítettem a tetejét. Ekkorra már megpuhult a keksz, az ízek jól összeértek és szépen lehetett szeletelni.





15 megjegyzés:

  1. Isten éltessen nagyon sokáig mindkettőtöket erőben egészségben! Nagyon finom süteményt készítettél.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen Éva, reméljük úgy lesz, ahogy írod. És a süti is nagyon finom lett 😊.

      Törlés
  2. Mindkettőtöknek nagyon boldog születésnapot, erőt, egészséget kívánok! Nagyon vidám sütit készítettél, olyan jó ránézni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen Nea! Igen, az egészség a legfontosabb, akkor mindegy, hogy az ember hány éves 😊. A süti nagyon jól sikerült, legalábbi is nekünk ízlik.

      Törlés
  3. Drága Katikám! Nagyon boldog születés napot kívánok neked és a kedves férjednek is. Isten éltessen benneteket még nagyon sokáig erőben, egészségben. Igazán ünnepi süteményt sütöttél erre a jeles alkalomra, váljék kedves egészségetekre!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen Éva, nagyon kedves vagy! Reméljük hogy még sok ilyen alkalmat tudunk majd ünnepelni 😊!

      Törlés
  4. Gratulálok és sok boldogságot kívánok nektek a születésnapotokon. Nagyon szép és finom tortával ünnepeltetek.

    VálaszTörlés
  5. Én nem boldog születésnapot szoktam kívánni, hanem még sok, boldog évet ! Most is ezt teszem. Hozzáadva a jó egészséget, vidám kedvet és gondtalanságot. Szeretettel.....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen, én is azt kívánom, hogy mindez teljesüljön, amiket írtál!

      Törlés
  6. Mindkettőtőknek boldog születésnapot és boldogságot, hosszú életet kívánok. Csodás sütemény sütüttél.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen kedves Lívia, a süti finom volt, szívesen megkínáltalak volna 😊!

      Törlés
    2. Köszönöm kedves Katalin, szívesen elfogadtam volna.

      Törlés
  7. Isten éltessen sokáig mindkettőtöket, egészségetekre váljék ez a gyöngyös gyönyörűség! <3

    VálaszTörlés