2023. április 17., hétfő

Sajtos-kapros galuska, juhtúróval és sonkával







Erdélyi galuska néven már készítettem hasonlót, de ezt most gazdagítottam finom torockói juhtúróval és a húsvétról maradt sonkával. És annyi még a különbség, hogy a galuskákat kiskanállal szaggattam, így nagyobbak lettek.
A kapor már friss, saját vetésű, szobaablakban növekszik 😊.
Nagyon finom, tartalmas, laktató étel, próbáljátok ki. Aki szereti a juhtúrót és nem diétázik, annak biztos ízlene!

Hozzávalók a galuska tésztájához: 20 dkg rétesliszt, 2 egész tojás, 10 dkg reszelt sajt, kb. 1,5 dl víz, só, friss kapor,
a tetejére: 10 dkg juhtúró, 2 dl tejföl, kb. 10 dkg füstölt szalonna és sonka, vagy ízlés szerinti mennyiség, friss kapor.

Elkészítése:
A lisztből a tojásokkal, a reszelt sajttal, sóval és vízzel galuskatészta sűrűségű tésztát kevertem. Hozzáadtam a finomra vágott kaprot, és negyed órát pihentettem. 
Forrásban lévő sós vízbe kiskanállal galuskákat szaggattam, majd készre főztem. Leöblítés nélkül üvegtálba mertem, és rámorzsoltam a juhtúrót. Így a meleg tésztára mindjárt rá is olvad a túró. Jól átkevertem, hogy mindenhova jusson a juhtúróból.
Közben a szalonnát és a sonkát kis kockákra vágtam, és ropogósra sütöttem. A tányérokra kimert galuskára szedtem a szalonna- és sonkapörcöket, és a tetejére szórtam a kaprot.
A kisütött szalonna zsírjával is meglocsolhatjuk még, ha úgy kívánjuk.


A tészta hozzávalói a tálban

A galuskák már kifőzés közben...

...és már kifőzve



12 megjegyzés:

  1. Szeretem a juhtúrót és diétázom, de azért biztos ízlene. Olyan régen használtam már juhtúrót! Nincs a piacon, a boltokban meg nem is keresem. Nagyon jól néz ki. Minden képed egy mestermű!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Ani! Juhtúrót én is már nagyon rég nem vettem itthon, Erdélyből, Torockóról szoktunk nagyobb mennyiséget hozni, aztán lefagyasztjuk. Ez is még a tavalyiból volt, nagyon finom 😊.

      Törlés
  2. Nagyon guszta, gyönyörűen tálaltad, nagyon szép az a tányér. Szívesen megkóstolnám! Szeretem a juhtúrót, de ezer éve nem találkoztam vele a boltba.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Éva! A tányért Korondról hoztuk, gondoltam ha a juhtúró erdélyi, akkor a tányér is legyen odavalósi 😊.
      Szeretek mindig valamilyen vásárfiát hozni, amikor arra járunk. ☺

      Törlés
  3. Ez a bőség tányérja nagyon guszta és finom lehetett!

    VálaszTörlés
  4. Igazán tartalmas, laktató étel. A nagymamám mondta mindig, hogy egy ilyen tál után lehet menni aratni, meg lesz hozzá az energia. Nagyon finom lehet és még a maradék is hasznosult.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Nea, finom volt! Egy nagy tányérral belőle biztos ad energiát 😊.

      Törlés
  5. Sajnos én nem szeretem a juhtúrót. De nagyon jól néz ki, és nagyon finom lehetett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, nekünk ízlett, de mi szeretjük a juhtúrót! De tehéntúróval is biztos finom.

      Törlés
  6. Ez is remekül néz ki, mint minden, amit készítesz. :)

    VálaszTörlés