2023. április 24., hétfő

Hentes tokány






Régóta szerettem volna már hentes tokányt főzni, de mindig elmaradt. Most végre rákerült a sor, ami finom egytálétel lett az egyik hétvégei asztalunkon....

Hozzávalók: 40 dkg sertéscomb, kb. 5 dkg (nem mértem) háta szalonna és ugyanennyi kolozsvári szalonna vagy sonka, 2 hagyma, 2 gerezd fokhagyma, só, őrölt bors, pár csipet pirospaprika, 1 csapott evőkanál sűrített paradicsom, alaplé (vagy fél húsleves kocka, vagy 1-2 kiskanál házi ételízesítő), 0,5 dl vörösbor, 2-3 savanyú uborka.

Elkészítése:
Először csíkokra vágtam a húst és a kolozsvári szalonnát, a háta szalonnát és a hagymát kisebb kockákra. Zsiradék hozzáadása nélkül kisütöttem a háta szalonnát, hozzáadtam a hagymát, sóztam kicsit, és együtt tovább sütöttem, dinszteltem. Ezután hozzáadtam az ételízesítőt, megszórtam őrölt borssal, felengedtem vízzel, enyhén sóztam, rászórtam a kolozsvári szalonnát, a zúzott fokhagymát, és meghintettem pirospaprikával. Fedő alatt így főztem majdnem készre. Ekkor hozzákevertem a sűrített paradicsomot és a vörösbort. A végén pedig hozzákevertem a csíkokra vágott uborkát, amivel már csak 1-2 perc alatt összerottyantottam.


Az összedarabolt hozzávalók

A hagyma párolása

Elkezdjük a párolást, főzést....


A végén már csak a savanyú uborka kerül bele



12 megjegyzés:

  1. Guszta és nagyon finom lehetett! Váljon egészségetekre!

    VálaszTörlés
  2. Ez egy igazán családias étel. Különleges és nagyon finom ízvilág. Érdemes volt elkészíteni, nagyon guszta lett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen kedves Nea, finom laktató volt, nagyon ízlett!

      Törlés
  3. Bizony még nézni is jó - és nyilván finom is volt....

    VálaszTörlés
  4. Hát ez a hentes tokány nagyon finom lett. Érzem az ízvilágát, nagyon guszta. Ez az étel nagyon a kedvemre való, és a férjem is szeretné.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen kedves Lívia! Ha módod van rá készítsd el, biztos ízlene mindkettőtöknek.

      Törlés
  5. Nagyon guszta és finom, váljék egészségetekre! Nagyon ritkán készül nálam, de most hogy eszembe hoztad megvan a hétvégi ebédünk. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen kedves Éva! Jó étvágyat a hétvégére, és váljon egészségetekre! Örülök, hogy tudtam ötletet adni 😊.

      Törlés
  6. Nagyon jól néz ki, csuda finom lehet. A háta szalonna a sós fehér szalonna? Ani

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Ani, nagyon finom volt! A háta szalonnán nem a sós fehéret értem, hanem a füstöltet, ami a boltokban csemege szalonna néven fut 😊.

      Törlés