2022. június 1., szerda

Magyaros gombaleves vajgaluskával




Szeretjük a gombalevest, amit eddig is rendszeresen szoktam főzni, de mindig csak mint egy zöldséglevest, házi ételízesítővel, pár csipet kurkumával, amitől szép aranysárga színe lesz. Most megpróbáltam paprikával, füstölt kolbásszal, enyhén behabarva tejföllel. 
Nagyon finom, tartalmas leves lett!

Hozzávalók: 20-25 dkg gomba, 2 kisebb sárgarépa, 1 fehérrépa, 1 közepes vöröshagyma, kevés olaj, só, pirospaprika ízlés szerint, egy-két csipet őrölt bors, majoránna és kakukkfű, egy-két lestyán vagy zeller levél, petrezselyem zöld, két babérlevél (nálam friss), egy darab füstölt kolbász, 1-2 kiskanál liszt, 1 púpozott evőkanál tejföl, a vajgaluskához: 1 tojás, 1 nagyobb diónyi lágy vaj, só, és annyi liszt, amennyit felvesz.

Elkészítése:
A hagymát apróra vágtam, az olajon a gombával és a zöldségekkel megdinszteltem, és megszórtam pirospaprikával. Sóztam, fűszereztem, felengedtem vízzel, hozzáadtam a kolbászt, és szinte készre főztem.
Kivettem belőle a kolbászt, karikákra vágtam, és behabartam a levest a liszt tejföl keverékével. A közben megkevert galuska tésztáját kiskanállal beleszaggattam, és készre főztem.
Tálaláskor csilipaprikát is kínálhatunk hozzá.




16 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta tartalmas levest főztél!

    VálaszTörlés
  2. Mi is szeretjük a gombalevest. Nagyon szépek a színei a levesednek, és biztos, hogy nagyon finom lehetett.

    VálaszTörlés
  3. Én még kolbásszal nem ettem gombalevest - de nem lehet rossz. Ki fogom próbálni...köszönöm az ötletet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen, próbáld ki, biztos ízlik majd neked is 😊.

      Törlés
  4. Mi is nagyon szeretjük a gombát. Nemrég főztem èn is levest. Hamarosan hozom. Finom lehetett a tied ezzel a kis kolbásszal. A képek gyönyörűek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, finom volt. Várom majd a tiédet 😊....

      Törlés
  5. Hát ez valami szuper lehetett Kati, csak úgy kínálja magát a fotó alapján is! :)

    VálaszTörlés
  6. Olyan ez a leveske, mint a nyári napsütés. Jó sűrű és tartalmas, nekem már nem is kívánkozna második fogás utána.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea, mi is csak egy könnyű másodikat ettünk utána, de hát ilyenkor nyáron egy jó kis leves után nem is kíván sokmindent az ember lánya 😃😄.

      Törlés
  7. Imádom a gombalevest, ez a vajgaluska pedig ínycsiklandozóan hangzik! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Zsuzsa, finom laktató leves volt, szinte mint egy gulyás 😊. A vajgaluska valóban nagyon jól illett hozzá...

      Törlés